A to aj napriek tomu, že Control nebol až taký hit.
Fínske štúdio Remedy naposledy vydalo novú hru v roku 2019 a išlo o oceňovanú, no kriticky nie až tak úspešnú hru Control. Samozrejme, nie každá hra je Call of Duty a predáva desiatky miliónov dolárov, no aj šéf Remedy Tero Virtala priznáva, že ešte „tam“ nie sú a to aj napriek tomu, že hra sama o sebe je zisková.
„Sme šťastní z úspechu Control. Hra vyhrala niekoľko ocenení Hra roka a predala viac ako dva milióny kópií a pokračuje v predajoch – no dva milióny nie sú v hernom priemysle veľkým hitom. Keď hovoríme o veľkých úspešných hrách, hovoríme o tom v meradle celého herného priemyslu – a tam sa snažíme cieliť.“
Virtala však zároveň priznáva, že v dnešnej dobe sa úspech iba ťažko meria v predaných kusoch: „Tri roky dozadu nikto nehovoril o predplatnom na štýl Netflixu alebo o streamovacích službách. Existoval koncept, no žiadna blízka realita. To, čo vidíme v budúcnosti je to, že veľa veľkých hráčov sa bude snažiť presadiť sa na poli predplatených služieb. Veľkí hráči sa taktiež púšťajú do streamovacích služieb a to bude pre nás taktiež dôležité pre úspech. Mnoho týchto služieb totiž nevidí konkrétnu hru ako možnosť predaja na jeden kus hry, ale vidia to ako možnosť akvizície predplatiteľov, ktorí im pomáhajú budovať službu. To je miesto pre istý typ licenčných možností pre vysokokvalitné hry.“
Na to, aby však Remedy malo šancu na úspech, muselo popri expanzii počtu vývojárov zmeniť aj svoje zameranie. Remedy už nie je štúdio, ktoré pracuje na jednej jedinej hre, ako v časoch Quantum Break či Alan Wake, ale štúdio momentálne pracuje na piatich hrách, ktoré sú rozdelené medzi štyri interné tímy. Áno, piatich. A aj keď mnohé sú opradené rúškom tajomstva, tak minimálne sme sa od šéfa Remedy dozvedeli, ako je ich produkcia momentálne rozvrhnutá.
- Časť vývojárov, ktorá pripravila Control momentálne dokončuje práce na next-gen portoch hry (patche) a popri tom začínajú práce na ďalšej „veľkej“ hre
- Druhý tím pracuje na kooperatívnom mutliplayerovom projekte s označením Vanguard
- Tretí tím pracuje na dvoch neohlásených projektoch v spolupráci s Epic Games. To znamená, že vývoj týchto hier financuje priamo Epic
- Posledný tím pracuje na príbehovej kampani pre populárnu multiplayerovú FPS hru Crossfire X, ktorá bola predstavená v minulom roku
Všetky štyri tímy však svoje hry budujú na základe „Remedy pilierov“ – Sú zamerané na pohlcujúce herné svety, zaujímavé postavy a rôzne typy príbehov zaobalené do akčnej hrateľnosti: „Toto sú pilire na budovanie mnohoročných herných sérií.“