Test viac-menej úspešný.
Microsoft Flight Simulator je okrem svojich nepopierateľných kvalít aj masívnym technologickým úspechom. Hra totiž neustále sleduje leteckú premávku v reálnom svete a taktiež aj počasie a necháva vás, aby ste si vychutnali lietanie po in-game verzii zemegule.
A po tomto článku možno oceníte technológiu za touto hrou ešte viac. Herný vývojár Rami Ismail sa totiž letecky vybral do Amsterdamu a rozhodol sa, že bude tento let porovnávať priamo zo zábermi z hrania Microsoft Flight Simulator. Nakoľko si našiel číslo letu, tak vedel, kde sa lietadlo nachádza v reálnom čase a tak tam mohol počas letu letieť aj virtuálne.
V sérii Twitter príspevkov dokumentoval jednotlivý priebeh letu a z jeho presnosti doslova vyráža dych. Ismail potvrdil, že oblaky na oblohe v hre a v skutočnosti vyzerali prakticky rovnako a dokonca v rovnakom čase v ktorom dorazili k letisku v realite, tak dorazil na letisko aj v hre. Zostup sa začal „takmer v rovnakej sekunde,“ no pristávací manéver trval v hre o štyri minúty menej a to kvôli tomu, že v hre lietadlo pristávalo na inej dráhe.
„Simulácia bola celkovo asi o 4 minúty rýchlejšia. Počasie však bolo rovnaké, obdobie dňa tiež a dokonca aj umiestnenie hviezd. Šialené. Neuveriteľne ohromujúce.“
Hell, the distance to the clouds even seems right? I see the same stars??? pic.twitter.com/klwuFse1sQ
— Rami Ismail (رامي) (@tha_rami) December 2, 2020
Microsoft Flight Simulator je zatiaľ dostupný na PC v predplatnom Xbox Game Pass, no tvorcovia zo štúdia Asobo už pracujú na konzolovej verzii hry. Ak však vás zaujíma, ako táto hra vznikla a aké technológie ju poháňajú, tak youtube kanál NoClip pripravil zaujímavý dokument.