Na tomto sa asi s Bethesdou nezhodnú.
Ešte predtým, ako sa stane Bethesda definitívne súčasťou Microsoftu, tak si bude musieť doriešiť ešte jeden nepríjemný súdny spor. Spoločnosť Ragnarok Games ich totiž ešte v roku 2019 zažalovala za to, že úmyselne podkopali hru Rune II tým, že ukuli pikle so štúdiom Human Head Studios. V skratke išlo o to, že deň po vydaní Rune II ohlásilo štúdio Human Head Studios, že zatvára svoje brány, no prakticky okamžite na to ohlásili tí istí zamestnanci otvorenie štúdia Roundhouse Studios pod Bethesdou. A podľa Ragnarok Games to bolo cielené a vopred pripravené. A tak žalujú Bethesdu o 100 miliónov dolárov.
Ako však prišli na sumu 100 miliónov dolárov? Ragnarok Games síce argumentuje, že Rune II viacerí označovali ako „Skyrim na steroidoch,“ no asi nič nenasvedčovalo tomu, že by hra mala byť tak úspešná, že by priniesla takéto vysoké tržby. A podľa právnickej spoločnosti Voyer Law Corporation je to kombináciou toho, že Bethesda je bohatá a správneho použitia slovíčok.
„Keď má žalovaný hlboké vrecká, tak dáva zmysel žiadať veľkú finančnú kompenzáciu. No v konečnom dôsledku je 100 miliónov dolárov iba žiadosť – výška kompenzácie závisí na porote. A samozrejme, každá prisúdená suma následne pravdepodobne prejde cez odvolávací proces. Mnoho takýchto súdnych sporov nasadí vyššiu sumu kvôli priestoru na mimosúdnu dohodu, ktorá nakoniec bude v nižšej sume.“
„Argument, že Rune 2 ohrozoval Skyrim zas pridáva na vierohodnosti príbehu, že celé konanie Bethesdy malo motív. Načo by Bethesda pripravovala tento plán pred vydaním hry, keď riskovala žalobu a to len preto, aby získala vývojárske štúdio, keby tam okrem samotného vývojárskeho tímu nebol aj nejaký iný dôvod? Tento argument môže priniesť vysvetlenie konania Bethesdy.“
Výkonný producent súčasného Rune 2 Matt Candler tvrdí, že existuje „hromada dôkazov“ proti Bethesde, no tieto dôkazy nemôže ukázať verejnosti, pretože sú súčasťou pojednávania a dodal, že minulé správanie Bethesdy pri boji s konkurenciou je jedným z nepriamych dôkazov, ktoré môžu použiť.
„Odkedy sme podali žalobu, tak sme sa dozvedeli nové detaily, ktoré ešte viac posilnili našu pozíciu v tomto spore. Na jednej strane je šokujúce, ako ďaleko Bethesda zašla, aby sabotovala vývoj Rune 2. Na druhej strane to však posilnilo našu snahu dodať hráčom zábavnú hru, ktorú si budú môcť užívať v priebehu najbližších rokov.“
Momentálne na hre pod názvom Rune 2: Decapitation Edition pracuje nové štúdio Studio 369, no ani po znovuvydaní hry sa nezdá, že by tento titul chytil hráčov za srdcia a na Metacricit má hra slabých 49/100.