Zneužitie právomoci…zamestnanca štúdia.
Určite mnoho zabanovaných hráčov má pocit, že tento ban bol neoprávnený. No len málokedy sú tieto pocity oprávnené. Ale tak, vždy sa treba sťažovať však?
Medzi takéto prípady sa zaradil aj hráč Dota 2 Minijuanjohndoe, ktorý bol poslaný do „low priority queue.“ Do tej sú hráči preradzovaní v prípade, že často opúšťajú rozohrané hry, alebo za to, že boli príliš často nahlasovaní za nevhodné správanie v hre. A podobne ako ostatní hráči, aj Minijuanjohndoe sa išiel sťažovať na sociálne siete, konkrétne na Reddit, no on so sebou priniesol zaujímavú argumentáciu. Podľa jeho tvrdení totiž za to mohol zamestnanec Valve a v tomto prípade mal prekvapujúco pravdu.
Got sent to low priority by steam employee in dota 2 in game. from r/DotA2
Tento „ban“ mu totiž udelil hráč s prezývkou Vanaman, za ktorým stál vývojár zo štúdia Valve Sean Vanaman. Minijuanjohndoe tvrdí, že jediné čím sa pri hraní previnil je, že povedal spoluhráčom aby išli k mid tower s čím Vanaman nesúhlasil a po následnej výmene názorov bol potrestaný. Valve následne potvrdilo, že hráč hovorí pravdu a sám Vanaman sa mu za svoje správanie ospravedlnil.
„Tím sa pozrel na tento prípad a zistil, že hráč si nezaslúžil ban. A aj keby si ho zaslúžil, je jasné, že mať možnosť manuálne zabanovať hráčov nie je dobrý nápad, pretože je ťažké objektívne zhodnotiť Dota hry, ktorých sme súčasťou. Moja chyba v tomto prípade je žiarivým príkladom. Ako zamestnanci Valve by sme nemali mať špeciálne možnosti pri hraní Dota 2.“
„Takéto boli naše možnosti v minulosti, no tie zjavne zlyhali. A preto sa takýto prístup skončí – manuálne bany nebudú viac dovolené. A hlboko sa ospravedlňujem u/minijuanjohndoe,“ skonštatoval Vanaman.