Zaujímavá argumentácia.
Meno Chris Kaleiki možno nepoznáte, no išlo o herného dizajnéra, ktorý bol veteránom štúdia Blizzard a počas trinástich rokov, ktoré v štúdiu strávil sa primárne venoval PvP segmentu World of Warcraft, dizajnu herný tried (hlavne Monka) a dizajnu Ashran zóny.
Tento rok však Kaleiki z Blizzardu odišiel a dôvod jeho odchodu je zaujímavý. Nejde ani o nízky plat, ani o nespokojnosť s fungovaním štúdia a ani o lepšiu ponuku, ale o fakt, že je nespokojný so stavom a smerovaním hry.
„Už je to dosť dlho, čom som bol nešťastný z toho, aký je stav hry,“ povedal vo videu Kaleiki, pričom podľa neho vydanie World of Warcraft Classic ukázalo, aký obrovský rozdiel je medzi starou a novou víziou tejto populárnej MMORPG hry. „Príkladom sú guildy. V WoW Classic sú guildy veľkou vecou. Na to, aby ste niečo robili v end-game ste potrebovali byť súčasťou guildu. A to vytváralo závislosť na ostatných hráčoch, pretože ste potrebovali ďalších, aby ste boli úspešní. A aj keď je možné, že pre niektorých je to obmedzujúce, tak konieckoncov práve to vytváralo súdržnosť a komunitu.“
„Warcraft a WoW mali vždy príbeh, no myslím si, že v modernej hre sa stali jeho väčšou súčasťou. Postavy a ich drámy zaberajú väčšiu časť hry. Ja osobne si však myslím, že vo virtuálnom svete, v MMO hre, by príbehy hráčov mali byť príbehmi.“
„Hra by sa mala viac zameriavať na základné piliere hrateľnosti, ako napríklad guild systémy, pretože iba MMO hry takéto prvky zvládnu. Nie je to ani tak problém s hrou, pretože tá je v medzipriestore medzi moderným poňatím a tým, čím hra niekedy bola. To je dôvod prečo som odišiel a dúfam, že namiesto WoW budem pracovať na inom veľkom virtuálnom svete.“