Valia sa ďalšie informácie.
Včera Crytek oficiálne potvrdil, že pracuje na Crysis Remastered – na vylepšenej verzii kampane prvého Crysis.
Okrem toho, že oznámenie tohto remasteru leaklo už pred oficiálnym ohlásením a preto nešlo o nejaké veľké prekvapenie sme sa však dozvedeli aj viacero nových informácií, ktoré potešia a možno aj trochu rozosmútia fanúšikov pôvodného Crysis.
V prvom rade však fakty. Hra by mala prísť v priebehu leta na PC, Xbox One, Playstation 4 a Nintendo Switch a na vývoji sa podieľa Crytek v spolupráci so štúdiom Saber Interactive. Tu však Crytek nekonkretizoval, či má Saber na starosti iba Switch port hry (ako pri Zaklínačovi 3) alebo má prsty vo všetkých verziách.
Nová veria má priniesť textúry vo vyššom rozlíšení, temporal anti-aliasing, SSDO, SVOGI, depth of field, nové nasvietenie, motion blur a parallax occlusion mapping. Okrem toho budú vylepšené aj časticové efekty, volumetric fog, shafts of light a pridaný bude aj softvérový ray tracing.
Remastered verzia však nebude obsahovať expanziu Crysis Warhead.
A teraz do roviny špekulácií.
Vývoj Crysis Remastered sa údajne začal ešte v roku 2018 a dôvod prečo sa preň Crytek rozhodol je jednoduchý. Po sérií zlých rozhodnutí spoločnosti (tlačenie na F2P model, nerozumná expanzia) na tom firma finančne nie je najlepšie a prakticky nečakaný úspech Hunt Showdown im umožnil ostať ako-tak v solídnej kondícii.
Crysis Remastered tak chcú použiť ako odrazový mostík do budúcnosti. Od predajov tejto verzie totiž závisí, či sa Crytek pustí do remastered verzie Warhead, ďalších dielov Crysis alebo prípadne aj štvrtého dielu.
Zaujímavé však je, že podľa informácií z vývoja tohto remasteru bude hra z hľadiska UI vychádzať z konzolovej a nie PC verzie, čo možno nepoteší skalných fanúšikov.