Návrat ku koreňom? Nie tak celkom.
Začalo to nádejne. Prvý gameplay na prvý pohľad vyzeral dobre, hoci graficky okamžite zapôsobila neohrabane. Na druhý pohľad, keď nadšenie z ohlásenia hry opadlo, ale hra začala pôsobiť komixovo ako tretí diel len s vyblednutejšími farbami. K návratu k démonickej dvojke má hra nakročené, no stále to nie je ono. Na tretí pohľad už ale má hra blízko k prúseru. Z najnovších informácií totiž hráči nie sú nijako nadšení. Diablo IV bude z mnohých hľadísk MMORPG.
Blizzard predstavil vyznenie sveta, mestá, online prvky a chystané elementy hrateľnosti. Otvorený svet bude zdieľaný medzi hráčmi a teda náročnosť nebude môcť byť na tomto mieste nastavená. Náročnosť si ale budeme môcť zvoliť pred vstupom do dungeonov. Úroveň škálovania levelov nepriateľov sa bude navyše upravovať podľa levelov postáv v partii hráčov. Čo sa týka samotných dungeonov, tie budeme môcť hrať sami alebo s inými hráčmi, pričom nebude chýbať nastavenie, aby sa vám do hry nemohol nikto pripojiť, teda že si dungeon prejdete úplne sami. Ak vstúpime prvýkrát do príbehových dungeonov, bude vždy odomknutý len pre vás. To sa ale môže zmeniť postupom príbehu a predchádzajúce „uzamknuté“ príbehové dungeony budú môcť byť prístupné aj ostatným. Iným hráčom sa ale úplne nevyhneme, nakoľko v otvorenom svete budú hráči pobehovať sem a tam a vypnúť sa to dať nebude.
Áno, presne tak, Diablo IV bude teda žiadať neustále online hranie. Offline hra nebude možná a ani vypnutie ostatných hráčov. Tvorcovia si ale uvedomujú, že Diablo bolo vždy predovšetkým samotárske – len vy a boj proti pekelným beštiám v surovom svete – a preto sa snažili svet nadizajnovať tak, aby najviac zaľudnené boli mestá a dediny a najmenej práve prostredie ďaleko od nich. Či to bude stačiť, to sa ešte len uvidí. Nebudú chýbať tzv. World Eventy, čo je klasický element MMORPG, a tie budú zvolávať hráčov, aby spojili svoje sily v mene nejakej globálnej úlohy. Po skončení kampane budú na hráčov čakať náročné dungeony nazvané „keyed dungeons“, ktoré budú môcť byť tvorené zo špeciálnych kľúčov. Diablo 4 bude pozostávať z piatich regiónov, nebude chýbať dynamické striedanie fáz dňa/noci a pri presune po otvorenom svete budeme môcť využívať mounty.
Hra bude vskutku MMORPG.