Fortnite stále vládne Battle Royale hrám, no jeho zárobky sa drasticky znižujú

Fortnite stále vládne Battle Royale hrám, no jeho zárobky sa drasticky znižujú

Končí sa fenomén?

Organizácia Edison Trends vydala štúdiu, ktorá analyzuje súčasný trh Battle Royale hier a asi nikoho neprekvapí, že tomuto žánru stále dominuje Fortnite. No už ani ten neprináša také zárobky, ako tomu bolo niekedy.

Medziročne totiž tržby z mikrotransakcií vo Fortnite klesli o 52% (nakoľko základná hra je zdarma, tak príjmy hry sú iba z mikrotransakcií) pričom úplný vrchol a zlaté obdobie Fortnite bolo na prelome rokov 2018 a 2019. Aj napriek tomuto obrovskému poklesu si však Fortnite s prehľadom udržal prvé miesto.

Z grafu je taktiež napríklad zrejmé, že Call of Duty: Black Ops 4 si nedokázalo udržať hráčov a tým pádom aj pravidelné príjmy, čo viac-menej sedí s údajnou nespokojnosťou vydavateľa Activision s tým, ako sa hre darilo z dlhodobého hľadiska.

Apex Legends a PUBG sú zas oproti Fortnite miniatúrne hry a to aj napriek tomu, že ich hrávajú milióny hráčov mesačne. Na druhej strane však majú obe hry zastabilizovanú hráčsku základňu.

Hráči vo Fortnite najviac míňajú na kúpu V-Bucks, no nakupujú sa aj rôzne balíčky a bundle. U Apex Legends logicky dominujú predaje Apex Coins. Úplne iná situácia je však u konkurencie. Až 94% príjmov PUBG pochádza z predaja samotnej hry (tá stojí 30€) a iba 4% z predaja G-Coins. U Black Ops 4 je to viac rôznorodé. 69% tržieb pochádza z predaja hry, 19% z predaja CoD Points, 8% z prídavkov a 4% z predaja Black Ops Passu.

Najvernejších zákazníkov má však Apex Legends, pretože až 69% hráčov, ktorí spravili nákup v mesiaci jún, spravili nákup aj v mesiaci júl.

Zdroj: Edison Trends

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk