Niektorým hráčom totiž vadí UI a videoherné pickupy.
Zdá sa, že hráči nebudú nikdy spokojní a najnovšie si skupina hráčov našla svoj cieľ v podobe Doom Eternal, očakávanej strieľačky od štúdia id Software. Čo im vadí? Pravdepodobne to, že je to hra…
Ale nie. Skupina hráčov vyjadrila kritiku smerom k tomu, ako sú v hre zobrazované „pickupy,“ čiže všetky predmety, ktoré môže herná postava zobrať. Od zbraní, cez doplňovače zdravia a štítov až po rôzne boosty a náboje. Vývojári sa zjavne nesnažia veci zakrývať tak, aby ste mali pocit, že hráte film, ale chcú, aby bolo všetko čo najviac transparentné pre hráča a aby hovorila hrateľnosť sama za seba.
Producent štúdia Marty Stratton povedal: „Hovorili sme o tom s našim tímom, keď sme ohlásili hru. Nerobíme pohlcujúci interaktívny film. Robíme hru a toto je najlepšie pre Doom z hľadiska hrateľnosti.“
„Ostatné hry majú právo na to, aby sa snažili o čo najpohlcujúcejší „cinematic“ zážitok, no myslím si, že voľba urobiť všetko veľkým a hlučným, ako napríklad „plávajúce“ zbrane je správnou z hľadiska funkčnosti hry. Napríklad keď vidíte na mape otáznik, tak viete, že je to tajná časť misie. Môžete sa tak rozhodnúť, či tam chcete ísť, alebo nie. Podstatné však je to, že to viete.“
Kritiku zo strany niektorých hráčov si vyslúžilo aj UI, čiže všetky prvky, ktoré zobrazujú počet nábojov, zdravie postavy a ďalšie informácie: „Ohľadom UI – keď hráte hru, hra sa pohybuje rýchlosťou 200 míľ za hodinu. Hádžeme na vás veľa vecí a keď ste v zápale boja, tak všetky informácie musia byť veľké, hlučné a jasne viditeľné, inak zomriete.“
„Takže jeden pohľad na zoznam zbraní vám musí okamžite povedať, koľko nábojov máte. Pickupy sú hlučné, pretože ich potrebujete na prežitie. Čiže ešte raz. UI musí byť veľké a jasne viditeľné, aby ste nezomreli kvôli tomu, že ste nemali dostatok informácií o tom v akom stave sú vaše zdroje.“
Čo si o tom myslíte vy?
Doom Eternal vychádza 22. novembra na PC, Xbox One, Playstation 4, Nintendo Switch a Google Stadia.