Hráči by sa tak v hre mali cítiť komfortnejšie.
Herná komunita vie byť často veľmi krutá a tým nemyslíme hernú komunitu ako celok, ale jej členov. Hlavne keď sa bavíme o hre, ktorá vyžaduje takú spoluprácu pri hraní ako Overwatch. Mnoho užívateľov sa na toxicitu tejto komunity sťažovalo dlhé mesiace, na čo reagoval Blizzard a prezradil, že práve to, že sa musia venovať toxicite v hre im zabraňuje pridávať obsah do hry rýchlejšie.
Podľa ich štatistík sa im podarilo znížiť toxicitu v hre o 40%. Prezradila to výskumná pracovníčka Blizzardu Natasha Miller na GDC konferencii. Ako sa im to podarilo? Blizzard napríklad implementoval systém, ktorý umožňuje odmeniť spoluhráča za efektívnu komunikáciu a férové hranie. Veľkým prínosom bola taktiež aj implementácia systému LFG (Looking for Group).
Problémom je podľa Blizzardu to, že v online hraní neexistujú sociálne normy: „To je obrovský rozdiel medzi reálnym a online svetom. Keď ste v práci neustále lenivý a robíte len potrebné minimum, nebudete povýšený. V online komunite však neexistuje trest za zlé správania a neexistujú odmeny pre dobré správanie a to sme chceli zmeniť.“
Teraz, keď sa k ostatným hráčom nesprávate s rešpektom a tí vás nahlásia, nedostanete odmeny, ako napríklad lootboxy a taktiež nebudete môcť používať systém LFG. Tým sú hráči motivovaný, aby sa k sebe správali pekne: „Tento systém robí ľudí lepšími.“
Otázkou akurát zostáva to, či to nebude tým, že počet hráčov klesol o 40% :D.