Ani gigant nie je imúnny.
Valve v posledných mesiacoch a rokoch nezažíva až tak úspešné obdobie. Mnoho indie vývojárov uteká ku konkurencii, spoločnosť čelí kritike za to, ako pristupuje k publikovaniu hier na Steame a ich produkcia hier je slabá, pretože aj keď nejakú hru vydajú (Artifact), tak to nie je žiadna sláva.
Tieto neúspechy sa skôr či neskôr musia prejaviť a práve teraz, na začiatku nového roka sa do určitej miery prejavili. Valve totiž prepustilo 13 stálych zamestnancov a nepredĺžilo zmluvy ďalším pracovníkom, ktorí boli zamestnaní na kontrakt. „Minulý mesiac bolo prepustených 13 stálych zamestnancov a taktiež aj časť pracovníkov na kontrakt. Je to smutnou súčasťou biznisu a nereprezentuje to žiadne veľké zmeny v spoločnosti. Chceme sa poďakovať tým, ktorých sa toto prepúšťanie dotklo a prajeme im všetko dobré do budúcnosti.“
Podľa interných informácií, ktoré sa dostali na verejnosť Valve prepustilo „polovicu svojho hardvérového tímu,“ ktorý bol zodpovedný za vývoj VR systémov a taktiež svojho času pracoval na projekte Steam Machines. Okrem toho sa vykonali zmeny v sekciách biznisu, užívateľskej podpory, výskumu dát a technickej infraštruktúry.
Valve však prostredníctvom svojho spasiteľa Gabe Newella prezradilo, že to neindikuje žiadne zmeny, že by sa spoločnosť plánovala odvrátiť od prác na VR technológii.