V dokumente o Warframe nám autori hry povedali, čo sa naučili o F2P (free to play) hrách počas vývoja. Medzi rôznymi príbehmi je aj jeden, kde zrušili miktrotransakciu, pretože ju niekto používal viac ako je zdravé.
V poslednej epizóde dokumentu o vývoji Warframe hovorí Sheldon Carter o tom, ako vytvárali ekonomiku v hre. Základom je pre nich neurobiť hru takú, aby museli hráči tráviť dlhé hodiny sporením meny, ale zároveň ho urobiť priemerným, aby získavanie peňazí bolo oceňujúcim. V jednom z príkladov spomenul Carter situáciu, v ktorej sa rozhodli jeden z týchto nákupov odstrániť.
Keď boli Kubrows (niečo podobné psovi) pridané do hry, boli to zvieratá, ktoré vám pomáhali v misiách. Hráči si mohli náhodne zmeniť srsť týchto zvierat za prémiovú menu, ktorá sa vo Warframe nazýva platinum. Za 10 ks platiny (približne 50-60 centov) sa zmenil vzor a farba srsti. „Hráči v podstate zaplatili a mohli tak potiahnuť páku na automate,“ povedal Carter. Nápadom bolo to, že hráči mohli zmeniť vzhľad ich Kubrowa a taktiež si dokázali jednotlivé vzory vymieňať s ostatnými.
„Videli sme niekoho ako za túto možnosť zaplatil 200-krát,“ podotkol Carter. „Naša reakcia bola: ´O, môj Bože, čo sme to urobili?´ Uvedomili sme si, že sme vytvorili herný automat a rozhodli sme sa túto možnosť z hry vybrať. Trvalo to asi deň, deň a pol. To je jedno z tých najväčších oľutovaní.“ Taktiež dodal, že táto funkcia bola síce pre štúdio lukratívna, ale nefungovala tak ako si to predstavovali. Štúdio sa na týchto chybách však poučilo a dnes už môžete vo Warframe všetko získať iba hraním.