Klasické RPG znova ožívajú, o čom nás minulé roky presvedčilo Divinity: Original Sin 2, Planescape: Torment a z časti aj Seven: The Days Long Gone. Tento rok sa nám už ale začína rysovať nový zástupca tohto subžánru RPG.
Tower of Time je v Early Access fáze vývoja od leta minulého roku, no odvtedy si hra stihla nazbierať tucty spokojných fanúšikov. Mnohí si myslia, že hra nastaví latku žánru CRPG, konkurencia sa ale v tejto oblasti za posledné roky rozrástla. Či dokáže Tower of Time naozaj zaujať fanúšikov tradičných RPG hier už čoskoro, nakoľko titul ukončuje Early Access v apríli a hra by mala byť následne vydaná.
Hru vyvíja nezávislé poľské štúdio Event Horizon a majú jasnú víziu o tom, čo chcú hráčom priniesť. Hoci CRPG kraľuje momentálne najnovšie Divinity: Original Sin 2, Tower of Time sa bude súbojovým systémom viac podobať klasikám ako Baldur’s Gate a Might & Magic. Súboje v reálnom čase bude dopĺňať takzvaný Arrow-Time bojový systém. Ten umožňuje hráčom spomaliť alebo úplne zastaviť čas v hre, čím dostanú úplnú kontrolu nad každým kúskom bojiska. To ale nemení boj na ťahový, nakoľko po prípravách na útok bude boj prebiehať v reálnom čase.
Príbeh hry je zasadený do fantasy sveta plného orkov, kostlivcov, kyklopov, mechanických príšer, no i okúzľujúcej prírody, záhadných ruín a pokladov. Hoci hráč začne hru iba s dvomi hrdinami, počas celého dobrodružstva bude možné naverbovať viacero bojovníkov, ako napríklad trpasličieho runovládcu, elfského druida, temného mystika a iných fantastických dobrodruhov, ktorých svaly a čary v boji o prežitie určite prídu vhod.
Základom každej postavy je class, teda jej povolanie. Či už to bude mág alebo bojovník s mečmi, hráč bude môcť upravovať vlastnosti hrdinu podľa vlastných predstáv. Stromy schopností budú obsahovať cez 500 možných vylepšení a ich kombináciami si bude môcť hráč pripraviť bojovníkov na taký štýl boja, aký najviac vyhovuje jeho obľúbenému štýlu. To je sprevádzané rozsiahlym loot systémom, ktorý má v sebe viac než 100 000 kombinácií predmetov. Pre taktických hráčov je to skvelá novinka ako si ešte viac upraviť partiu podľa predstáv, i keď pohľad na plný inventár náhodne generovaných predmetov môžno poriadkumilovnejším hráčom spôsobí ťažkosti.
Hra je porovnávaná najčastejšie s Divinity: Original Sin 2, čo je pochopiteľné, nakoľko je to jeden z najnovších predstaviteľov žánru. I keď sú si tituly podobné, v základoch sa líšia. Tower of Time neobsahuje ťahový bojový systém, čo je veľký rozdiel a mení celý zážitok z akčnej stránky hry. Spomalenie času, respektíve možnosť ho úplne zastaviť, by sa dala prirovnať skôr k Dragon Age: Origins. Vývojári Tower of Time tvrdia, že súboj v ich hre bude podstatne taktickejší, nakoľko bude možné využiť steny a prostredie v svoj prospech.
Druhá stránka hry, ktorá sa s Divinity porovnáva, je možnosť upraviť si herných hrdinov. I keď Tower of Time ponúka stovky variácií, v podstate budú mať hráči k dispozícii 7 bojovníkov. Každý z nich bude reprezentovať nejakú class-u a bude mať odlišný základ schopností. Tie bude možné upravovať, resetovať a tvoriť rôzne partie 4 hrdinov, ktorí budú medzi sebou spolupracovať. Naproti tomu Divinity ponúka oveľa hlbší systém, kde je možné upraviť si bojovníka podľa ľubovôle. Na jednej strane sa tak systém v Tower of Time môže zdať strohejší, no na druhej strane majú vývojári väčšiu kontrolu nad jednotlivými hrdinami a tým, čo ponúknu hráčom.
I keď je Tower of Time v Early Access, dokázal fanúšikov žánru presvedčiť o tom, že hra má čo ponúknuť. Stačí si prelistovať históriu vývoja na steame a rýchlo uvidíte, že od začatia Early Access 14. júla 2017 hra dostala mnoho aktualizácií. Z prvotných 16 hodín hrania je teraz 30 hodín, pričom pri vydaní by mala hra poskytnúť približne 40 hodín zábavy. Pozitívnou správou je aj to, že vývojári aktívne spracovali spätnú väzbu od hráčov, ktorí hre verili a zaplatili si za ňu už v lete. Práve aj vďaka tomu sa Tower of Time teší prevažne pozitívnym hodnoteniam od Steam užívateľov.