Pokračovanie bude založené na fakte, že udalosti sa v Enemy Unknown pre ľudsto nevyvinuli najlepšie.
XCOM 2 neponúkne hráčom technológie, s ktorými sa mohli vyhrať vo skvelej expanzii Enemy Within. Zabudnite na mechov či geneticky upravených super vojakov, nič z toho tu nebude prítomné. Enemy Within akoby sa ani nestalo. Tvorcovia chcú opäť začínať s čistým štítom, a tak sa rozhodli, že v XCOM 2 ľudstvo na takéto výdobytky ešte nedorástlo. Vývojárom sa v expanzii páčil napríklad implementovaný „Meld“, no z logického hľadiska by ho mať v novej hre nemalo zmysel. Inžinieri tu ešte nie sú schopní takéhoto pokroku, ani nenašli jeho zdroj.
Na druhej strane bude mať druhý diel úplne nové mechaniky upgradov zbraní a looting, čo znamená, že mŕtvych nepriateľov už budeme môcť aj okrádať. Jednoduché to ale nebude, aspoň v prípade fragmentov zbraní. Tie budú po určitom počte vykonaných kôl vybuchovať, takže na to, aby sme získali nejaký nový laser alebo iný plnohodnotný upgrade do zbraní, sa budeme musieť ponáhľať.
XCOM 2 je vyvíjaná ako PC exkluzivita, ktorá vyjde niekedy v novembri tohto roka.