Dôvodom je delenie peňazí.
Že Blizzard expanduje svoje herné značky aj na smartfóny, to je celkom zrejmé. Diablo Immortal a aj nedávno ohlásená hra Warcraft Arclight Rumble. Nie všetky projekty však idú podľa plánu a niekoľko z nich sa nikdy nedočká vydania.
Prvým bola plánovaná Warcraft hra, ktorá mala využívať rozšírenú realitu na štýl Pokémon GO. Druhý projekt však bol ešte väčší a hra bola vo vývoji už takmer tri roky. Malo ísť o verziu slávnej MMORPG hry World of Warcraft pre smartfóny.
Na hre spolupracoval Blizzard so spoločnosťou NetEase, no čínska spoločnosť údajne rozpustila tím zložený z vyše 100 vývojárov, ktorí mali pre tento herný projekt vytvárať obsah. Týmto vývojárom boli ponúknuté pracovné miesta na iných projektoch vrámci spoločnosti. Podľa informácií Bloombergu a novinára Jasona Schreiera sa totiž Blizzard a NetEase nevedeli dohodnúť na delení tržieb po vydaní a to celý projekt efektívne zabilo.
Blizzard also canceled a Warcraft mobile game based on geolocation a la Pokemon Go, Bloomberg earlier reported. That game, code-named Orbis, had been in development for 4+ years. Mobile games are typically made in much less time
— Jason Schreier (@jasonschreier) August 3, 2022
Toto rozhodnutie však spôsobuje viac problémov, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Spolupráca medzi NetEase a Blizzardom je totiž celkom hlboká a týka sa okrem iného aj vydávania World of Warcraft v Číne a obe spoločnosti spolupracovali aj na nedávno vydanej hre Diablo Immortal.
Spomínaný zrušený projekt mal označenie Neptune a nemalo ísť o priamy port MMORPG hry pre smartfóny, ale o RPG spin-off, ktorý sa však odohrával v rovnakom svete. Hra sa však mala odohrávať počas iného obdobia.