Post-covid obdobie s negatívnym dopadom.
Spoločnosť Ampere Analysis zverejnila svoju novú štúdiu v ktorej sme sa dozvedeli, že rok 2022 bude asi prvým rokom od 2015, kedy herný priemysel zažije recesiu, teda prepad tržieb oproti minulému roku.
Podľa Ampere Analysis bude tento prepad na úrovni 1,2% a celkovo si herné spoločnosti pripíšu tržby na úrovni 188 miliárd dolárov, čo je však pokles oproti 191 miliardám z roku 2021. Herný priemysel od roku 2015 vykazoval každoročný rast a preto ide o celkom veľkú udalosť.
Dôvodov je niekoľko. Prvým je koniec pandémie COVID-19. Práve lockdowny a pandémia spôsobili masívny nárast tržieb, nakoľko ľudia boli uzavretí vo svojich domoch a tak venovali viac svojich príjmov herným spoločnostiam. Herný priemysel narástol medzi rokmi 2019 až 2021 o masívnych 26% a bolo teda iba otázkou času, kedy táto bublina spľasne.
Ďalším dôvodom je fakt, že hlavne spoločnosti Microsoft a Sony nedokážu vyrábať dostatok konzol Xbox Series X/S a PlayStation 5 vďaka čomu je objem tržieb nižší, ako by teoreticky mohol byť. Celú situáciu navyše skomplikovala aj invázia Ruska na Ukrajinu a odchod mnohých herných spoločností z herného trhu – Rusko bolo totiž 10. najväčším herným trhom v roku 2021 a očakáva sa, že tržby sa tam medziročne znížia o 1,2 miliardy dolárov.
Navyše vysoká inflácia spôsobuje, že mnoho konzumentov musí obmedziť výdavky na zábavu a presmerovať ich na k životu potrebnejšie veci.
Piers Harding-Rolls skonštatoval, že herný priemysel nie je „odolný voči recesii,“ no zároveň skonštatoval, že tento výkyv by mal byť ojedinelý. Pre rok 2023 totiž Ampere Analysis očakáva tržby vo výške 195 miliárd dolárov.
„Po dvoch rokoch veľkej expanzie je herný priemysel v roku 2022 pripravený vzdať sa kúsku rastu v 2022 nakoľko niekoľko faktorov v kombinácii znižujú jeho výkon. Napriek tomu však rok skončí v dostatočnom predstihu v porovnaní s obdobím pred pandémiou a výhľad ostáva pozitívy, pričom rast by sa mal vrátiť v 2023.“