Tentokrát však nie sú cieľom hráči.
V súčasnosti prebieha podujatie Game Developers Conference v ktorom sa stretávajú herní vývojári aby sa podelili o svoje skúsenosti pri tvorbe hier a taktiež sa uzatvárajú vzťahy, ktoré budú vplývať na herný priemysel počas veľmi dlhého obdobia. A práve na tomto podujatí v súčasnosti bojujú spoločnosti Amazon a Microsoft, no nie o priazeň hráčov, ale o priazeň vývojárov.
Pandémia COVID-19 totiž spôsobila, že herné štúdia boli nútené prejsť na vývoj hier z pohodlia domova. A aj keď úvodné mesiace boli bezpochyby ťažké, tak mnohé štúdiá prišli na to, že vývoj hier takouto formou môže byť schodnou cestou aj po pandémii a preto je v dnešnej dobe bežné, že pri inzerátoch na pracovné pozície sa v súčasnosti nachádza kolónka „remote work.“
Tento prístup otvára dvere flexibilite, pretože už nie ste nútení sťahovať sa za prácou, no taktiež so sebou prináša výzvy, pretože infraštruktúra potrebná na vývoj na diaľku nie je niečo, čo poskytuje každý.
A práve Microsoft a Amazon sa na GDC snažia presvedčiť vývojárov, aby používali ich cloud riešenia na vývoj hier: „Každých niekoľko rokov zažíva herný priemysel transformáciu – znovuobjavenie samého seba. Nové platformy a nové technológie otvárajú cestu novým žánrom, novým spôsobom hrania a novým značkám. A dnes sme v strede takéhoto momentu transformácie,“ povedala viceprezidentka Xboxu Sarah Bond s čím súhlasí aj jej náprotivok Chris Lee z Amazonu.
Amazon na GDC ohlásil spustenie AWS for Games, čo je súbor cloud riešení, ktoré umožňujú vytváranie a testovanie hier z pohodlia domova. Microsoft zas ohlásil Azure Game Development Virtual Machine, vďaka čomu si môžete prenajať výkonný počítač v cloude na ktorom môžete budovať svoje hry.
Azure riešenie od Microsoftu obsahuje nástroje ako Visual Studio, Unreal Engine, Parsec, Blender a množstvo ďalších. Taktiež poskytuje služby Azure PlayFab, čo sú vlastne produkty vytvorené špeciálne pre herné štúdiá, ktoré im umožňujú prevádzkovať živé hry. V súčasnosti používajú PlayFab hry ako Minecraft, Roblox, Rainbow Six Siege, Sea of Thieves, Doom Eternal a množstvo ďalších. Microsoft taktiež ohlásil spustenie ID@Azure, ktorého úlohou je prilákať nezávislých vývojárov hier, ktorý môžu používať veľké množstvo nástrojov na tvorbu hier a to bez ohľadu na to, či tvoria hru pre Xbox, PC, PlayStation či dokonca Nintendo Switch.
Amazon zas kontruje svojimi službami GameSparks SDK a AWS GameKit.
Je teda zrejme, že na pozadí našich obľúbených hier sa začala nová „vojna.“ Vojna medzi poskytovateľmi cloud služieb, ktorý sľubujú flexibilitu pri ich tvorbe, komplexné nástroje na tvorbu hier vrátane AI a machine learningu, no aj v tomto prípade sú v stávke miliardy dolárov.