Komplikovaný kompromis.
Meno Sid Meier asi nemusíme veľmi predstavovať, pretože do dnešného dňa sa objavuje na obaloch hier zo série Civilization. Ide o legendárneho herného dizajnéra, zakladateľa štúdií Microprose a Firaxis a človeka, ktorý má v hernom priemysle skúsenosti siahajúce k polstoročiu.
Meier poskytol rozhovore pre britskú BBC, kde sa okrem iného dotkol aj budúcnosti herného priemyslu a upätosti niektorých spoločností na monetizáciu: „Veľkou výzvou a veľkou možnosťou pre herný priemysel je sústrediť sa na hrateľnosť. To je niečo unikátne, špeciálne a lákavé na hrách ako forme zábavy. Keď na to zabudneme a rozhodneme sa, že primárnym cieľom je monetizácia alebo ďalšie veci nesúvisiace s hrateľnosťou, tak zabudneme na to, čo robí hry skvelými a začne nad nimi premýšľať ako nad možnosťou vytvoriť niečo iné a tým pádom opustíme správnu cestu, na ktorej sme teraz.“
Podľa neho niektoré spoločnosti sa sústreďujú na zlé aspekty hier a preto strácajú hráčov: „Ľudia si myslia, že hra bude za akýchkoľvek okolnosti zábavná a to čo potrebuje je viac cutscén a viac monetizácie – no ak v jadre nie je dobrá hrateľnosť, tak to nebude fungovať.“
„V určitom slova zmysle je hrateľnosť „lacná…“ Herný dizajn je kritickou a kľúčovou časťou, ktorá nevyžaduje tisíc hercov ako niektoré ďalšie aspekty. Takže niekedy je ľahké prehliadnuť, aké kľúčové sú investície do herného dizajnu a hrateľnosti.“
„Myslím si, že musíme zabezpečiť, že hry budú naďalej kvalitné a zábavné pretože v súčasnosti je na trhu množstvo odvetví zábavného priemyslu. Sme v dobrej pozícii, no musíme mať na pamäti, akú kritickú úlohu zohráva hrateľnosť – a ako je hrateľnosť motorom, ktorý drží hráčov šťastnými v hre a poskytuje im zábavu.“