Viac otvoreného sveta, ako kedykoľvek predtým.
Ešte počas minulého týždňa zverejnil Ubisoft svoje kvartálne finančné výsledky, ktoré síce netrhali rekordy (práve naopak), no aj v tom mori priemernosti sa Ubisoftu podarilo nájsť niekoľko ukazovateľov, ktoré boli následne odprezentované akcionárom vydavateľstva ako znak úspechu ich hier.
Prečítajte si tiež
Ubisoft odprezentoval prepad tržieb a plány na najbližší rok
Vo finančnej správe Ubisoftu sa totiž začal objavovať nový ukazovateľ nazvaný ako PRI, alebo Player Recurring Investment. Ide o ukazovateľ, ktorý ukazuje, koľko peňazí navyše hráči míňajú na konkrétnu hru mimo základnú platbu pri kúpe hry. PRI ukazovateľ sa medzi Far Cry 6 a Far Cry 5 zvýšil o pekných 30%. Zároveň to Ubisoft naviazal a úspech času, ktorí hráči trávia pri hrách, pretože podľa ich čísel je množstvo času, ktorý trávia hráči v hrách priamo úmerné množstvu peňazí, ktoré následne míňajú na mikrotransakcie (čo dáva zmysel).
Zdá sa však, že Ubisoft nahradil údajmi o hrávanosti svojich hier aj údaje o predajoch, čo sme si mohli všimnúť na Far Cry 6. Ubisoft totiž odmietol hovoriť o predajoch, no pochválil sa, že hráči strávili hraním šestky v priemere o 45% viac ako tomu bolo pri Far Cry 5. Pri hre Riders Republic dokonca hráči strávili o 60% viac času, ako pri minulej hre od štúdia Ubisoft Annecy (Steep).
Podľa analytikov to však spôsobuje fakt, že Ubisoft dizajnuje hry tak, aby v nich hráči utopili stovky hodín, čo určite nebude chutiť všetkým hráčom no je zrejmé, že toto je cesta, ktorou sa chce Ubisoft v budúcnosti vydať. A vzhľadom na nafukovanie ich ikonickej série Assassin’s Creed je celkom zrejmé, že to tak v budúcnosti aj bude.