A pocítili to všetci.
Herné streamovanie je čoraz viac populárnejším spôsobom trávenia voľného času a tento dojem sa mení na fakt vďaka štatistike Stream Hatchet za rok 2021. Podľa ich štatistík sa totiž počet divákov sledujúcich streamerov medziročne zvýšil o 21%. Ešte viac obdivuhodné je to vďaka tomu, že rok 2020 bol prvým pandemickým rokom a aj keď pandémiu ešte za sebou kompletne nemáme, tak je zrejmé, že pravidlá boli už o čosi uvoľnenejšie.
Najpopulárnejšou službou je samozrejme Twitch, ktorý má na trhu so streamovacími službami podiel 71% za ktorou nasledujú služby Facebook Gaming a Youtube. Celkový priemer odsledovaných hodín na jednu streamovaciu službu je 653 miliónov hodín.
Čo sa týka herných žánrov, tak tými najpopulárnejšími v segmente herného streamovania boli tzv. „open world“ hry a tam boli napríklad Minecraft, Grand Theft Auto V a Rust, ktoré dokopy počas roku 2021 nazbierali 4,28 miliardy odsledovaných hodín.
Populárnou kategóriou boli aj strieľačky a Battle Royale, kde sú napríklad hry Fortnite, Garena Free Fire, Valorant, PUBG Mobile a Call of Duty Warzone a tie priniesli 1 miliardu odsledovaných hodín.
„Naša správa jasne ukazuje, že videoherné streamovanie si dokázalo udržať masívne čísla, ktoré sa im podarilo získať na začiatku pandémie,“ povedal šéf Stream Hatchet Eduard Monsterrat.