EA bojuje s povesťou ničiteľa štúdií.
Vo februári dokončilo EA akvizíciu britského štúdia Codemasters za 1,2 miliardy dolárov a už pri ohlásení mnohí fanúšikovia tvorcov Grid, Dirt či F1 hier vyhlasovali predčasnú smrť tejto spoločnosti. EA má totiž stále povesť ničiteľa štúdií, čo naposledy zistili fanúšikovia BioWare.
Šéf EA Andrew Wilson však tvrdí, že chce, aby si Codemasters zachovalo svoju vlastnú identitu a k štúdiu plánujú pristupovať podobne, ako k štúdiu Respawn, ktoré kúpili v roku 2017. Aj po tejto akvizícii totiž Respawn produkuje skvelé hry ako Star Wars Jedi: Fallen Order či Apex Legends a zdá sa, že EA sa teda konečne poučilo.
„Podobne ako pri Respawn nie je naším cieľom prísť a zhltnúť Codemasters. Cieľom nie je prísť a zmeniť Codemasters na Electronic Arts. Našim cieľom je poskytnúť im príležitosti. Tento priemysel je o skvelom kreatívnom talente. A v indoktrinácii tohto úžasného tvorivého talentu vidíme iba malé zisky. Ale chceme im poskytnúť prístup k veciam ktoré máme k dispozícii na základe našej pozície v hernom priemysle.“
„Nad týmto obchodom rozmýšľame podobne ako pri Respawne. Je to viac o tom, aby sme Codemasters poskytli kľúče od skrinky a oni môžu prísť a vziať si zo skrinky to, čo potrebujú, ale najďalej sa dostanú tak, že budú tým, kým sú pretože to ich urobilo výnimočnými.“
Šéf Codemasters Frank Sagnier súhlasí: „EA prinesie veľkosť, marketingovú silu, skúsenosti s live service systémami, analýzy, EA Access, EA Play či Origin. Skvelé však je, že EA nám ponúka všetky svoje služby, no nenúti nás používať ich. Takže pre nás je to perfektný svet a preto som presvedčený o tom, koľko môže EA priniesť štúdiu a dúfame, že aj my EA, pretože oni počúvajú a my počúvame tiež.“
Tak, zatiaľ je to veľmi šťastný začiatok manželstva. Uvidíme, ako dlho toto obdobie vydrží.