Obrovský dopad pandémie.
Keď šéf Xbox divízie Phil Spencer ešte počas minulého roka tvrdil, že reálny dopad pandémie koronavírusu na rýchlosť herného vývoja pocítime až v roku 2021, tak asi málokto čakal, že ten dopad bude tak drastický. Končí sa štvrtý mesiac roka a my sme sa dočkali viac odkladov ako herných vydaní a rok 2021 vyzerá zatiaľ celkom biedne.
Najnovší prieskum, ktorý vykonalo podujatie GDC (Game Developers Conference) iba potvrdil to, čo už vieme. Že pandémia výrazne narušila rytmus ich práce a odložila iba herné projekty.
Až 44% z 3000 vývojárov totiž v prieskume skonštatovalo, že pandémia spôsobila odklad ich hry, pričom 49% prezradilo, že sa to v ich prípade nestalo. 7% vývojárov momentálne nepracuje na žiadnej hre. 44% je výrazné zvýšenie z 33% z minulého roka pri rovnakej otázke.
„COVID prakticky narušil našu komunikáciu a rytmus práce,“ napísal jeden. „Stratili sme mesiace vývoja tým, že sme nemohli cestovať, pracovať spoločne a byť v štúdiu,“ prezradil ďalší.
Čo sa týka toho, ako má práca z domu dopad na výkonnosť herných vývojárov, tak tam je situácia viac zamotaná. 35% vývojárov totiž prezradilo, že práca z domu zvýšila ich výkon a 32% z nich prezradilo, že ich výkonnosť je približne rovnaká. Zvyšku sa ale produkcia znížila a to hlavne kvôli prostrediu, ktoré nepraje produktivite.
Až 47% herných štúdií rozšírilo počet zamestnancov počas pandémie.
Iba 3% vývojárov si myslí, že rozdelenie podielu z predaja 30/70 je oprávnené.
Najpopulárnejšou platformou na vývoj je tradične PC a z konzol je to Playstation 5 o ktorú má záujem 44% z nich. Za ňou nasleduje Switch s 38% a následne Xbox Series X/S s 30%.