Začína sa vojna finančných ponúk?
Minulý rok bol v hernom priemysle jednoznačne v znamení konsolidácie. Stredne veľké štúdia sa stávajú cieľom veľkých korporácií, ktoré sa snažia presadiť sa v hernom priemysle. ZeniMax (Bethesda) sa stane čoskoro vlastníctvom Microsoftu, Codemasters sa pravdepodobne čoskoro stane vlastníctvom Electronic Arts. Aktívny je aj čínsky Tencent, či spoločnosť Google, ktorá sa snaží zatraktívniť svoju službu Google Stadia. A aktívna je aj spoločnosť Embracer Group.
Je teda zrejmé, že veľkí vydavatelia a spoločnosti zbroja, pretože herný biznis ešte nikdy nebol taký lukratívny, ako v roku 2020 a každý chce ten svoj kúsok koláča. A vyzerá to tak, že čoskoro sa možno kolesá akvizícií roztočia opäť.
Prezradil to Brad Sams, redaktor Thurrot, ktorý sa „preslávil“ najmä tým, že leakol svetu konzolu Xbox Series S tesne pred jej oficiálnym plánovaným odhalením. Ten sa vo svojom najnovšom video venoval hernému priemyslu a prezradil, že za zatvorenými dverami sa momentálne intenzívne rokuje hneď o niekoľkých akvizíciách.
- Microsoft, Google a Amazon momentálne hľadajú cestičky, ako získať viac štúdií a rokujú o odkúpeniach
- Aktívne je aj Sony a EA, no ani zďaleka nie tak, ako vyššie spomenutá trojica
- Sams podotkol, že sa tu bavíme o „veľkých menách“ herného priemyslu
- Taktiež prezradil že vie o troch potencionálnych cieľoch a o ktorých sa v tomto období rokuje. Neprezradil však to o koho ide a ani to, kto je kupec
- Podotkol však, že žiaden časový odhad na dokončenie a realizáciu týchto odkúpení nevie poskytnúť, čo je pochopiteľné, nakoľko takéto obchody zahŕňajú veľké množstvo právnikov, zmlúv a potrebných schválení.
Tých štúdií a herných spoločností, ktoré by mohli byť považované za „veľké mená“ no zároveň to nie sú giganti, ktorých akvizícia by bola prakticky nemožná, už nezostáva veľa. Ešte minulý rok sa hovorilo o tom, že Warner Bros. chce predať svoju hernú divíziu, no nakoniec si to rozmyslel. Po neúspechu Marvel’s Avengers sa taktiež začalo hovoriť o tom, že Square Enix sa bude chcieť zbaviť svojich západných štúdií (Crystal Dynamics a Eidos Montreal).
A potom tu máme štúdiá ako Gearbox (Borderlands), Remedy (Control), People Can Fly (Outriders), Techland (Dying Light), Asobo (A Plage Tale), IO Interactive (Hitman), Bloober Team (The Medium) , Bluepoint (Demon’s Souls Remake), Bungie (Destiny), Quantic Dreams (Detroit), Housemarque (Returnal), ktoré sú v hernom priemysle overené a určite sa okolo nich točia kufríky s peniazmi. A aj keď zatiaľ nevieme konkrétne mená štúdií a spoločností, tak je zrejmé, že na konci tohto roka bude menej nezávislých štúdií, ako ich bolo na začiatku.