Hráči povedali celkom jasné nie.
Tak toto teda naozaj nevyšlo. Počas posledných týždňov sme dostali hneď niekoľko náznakov toho, že Marvel’s Avengers sa ani zďaleka nepriblížil takému úspechu v aký dúfal vydavateľ Square Enix a štúdio Crystal Dynamics a zdá sa, že tieto náznaky boli viac ako správne.
Prečítajte si tiež
Marvel’s Avengers sa dočkal permanentného zníženia cien mikrotransakcií
Vydavateľ totiž oznámil, že Marvel’s Avengers nedokázal vykompenzovať vysoké náklady na vývoj hier a „HD Games“ divízia tohto vydavateľstva vykázala stratu 6,5 miliardy Yenov čo je v prepočte strata 53 miliónov €. Oproti obrovskému úspechu Final Fantasy VII Remake tak ide o prudké sklamanie a nečudovali by sme sa, ak by sa to odrazilo na budúcnosti štúdia.
Podľa vyjadrení predstaviteľov Square Enix predala hra 60% z toho, čo vydavateľstvo očakávalo a neposkytli ani počet predaných kópií. Buď to teda znamená, že vydavateľ mal vysoké očakávania (šušká sa o tom, že konzervatívny odhad predajov bol na úrovni 3 miliónov kópií) alebo jednoducho hra v retail predajoch doslova vybuchla.
Čo je však pre Square ešte horšia správa – COVID mal na dosť veľký vplyv na vývoj hier a prinútil vydavateľstvo interne odložiť niekoľko herných projektov na neskorší dátum. Medzi tieto očakávané projekty patrí napríklad Final Fantasy XVI, Final Fantasy VII Remake Part II či Project Athia. Otázne však je, čo ich v portfóliu Square nahradí.
Zdá sa teda, že Square čaká v najbližších mesiacoch veľmi krušné obdobie a bude veľmi dôležité, aby sa naplnil predpoklad šéfa Crystal Dynamics, že sa hráči k Marvel’s Avengers vrátia.