Problém v stratégii Microsoftu a Youtube?
V posledných mesiacoch sa rozbehla vojna streamerov. Nie medzi sebou. Išlo o tom, že spoločnosti ako Google so službou Youtube a Microsoft so službou Mixer začali podpisovať s populárnymi streamermi lukratívne zmluvy výmenou za exkluzívne streamovanie cez svoju službu. Medzi nimi boli napríklad Ninja, Shroud či CouRage.
Google a Microsoft totiž veria, že títo streameri so sebou prinesú svojich fanúšikov a tým spravia zo svojich služieb veľkú konkurenciu službe Twitch. Lenže…nastáva problém.
Podľa webu Streammetrics totiž Shroud po prechode z Twitchu na Mixer zažil obrovský prepad v počte unikátnych divákov. Zatiaľ čo v posledný mesiac na Twitchi (Október) ho sledovalo 718 tisíc unikátnych divákov v US, tak v novembri to na Mixeri bolo 231 tisíc.
Čo je však ešte horšie, podľa štatistík ho iba 15% fanúšikov na Twitchi nasledovalo na Mixer (cca 104 tisíc) a zvyšných 127 tisíc fanúšikov bolo úplne nových – čo je vlastne jediná dobrá správa z týchto štatistík.
Otázkou tak zostáva, či má pre Microsoft zmysel platiť streamerom milióny dolárov, keď efekt nie je asi taký, ako by si želali.