A to aj napriek inému biznis modelu.
Google Stadia sa nám predstaví už v novembri tohto roka, no vzhľadom na blížiaci sa dátum vydania existuje ešte veľké množstvo nezodpovedaných otázok. Človek by možno povedal, že až príliš veľa.
Jasné je však to. Stadia nebude pri vydaní podporovaná v našej krajine, mesačný poplatok za používanie služby bude 10€, pričom tento „Stadia Pro“ účet vám umožní streamovať hry v 4K/60FPS a dá vám prístup k „vybranému zoznamu hier.“ Jediná potvrdená hra v Stadia Pro je však iba Destiny 2: Shadowkeep. Ostatné hry, ktoré nebudú súčasťou predplatného, si budete musieť kúpiť.
Prečítajte si tiež
Google Stadia: 65 hodín streamovania hier v 4K vám „zožerie“ 1TB dát
Koľko však budú stáť? Vzhľadom na to, že hry vôbec nevlastníte a v momente keď pôjdu k zemi servery Google Stadia, tak pôjdu k zemi aj všetky vaše hry, tak mnoho ľudí z herného prostredia predpokladalo, že sa to odrazí na zníženej cene hier. Lenže Phil Harrison, viceprezident Googlu nás vyviedol z omylu:
„Neviem prečo by mali byť hry lacnejšie,“ odpovedal Eurogameru na otázku cien hier. Podľa neho je dostatočnou protislužbou to, že môžete dané hry hrať na každej obrazovke: „Protislužba, ktorú dostanete tým, koľko stoja hry na Stadii je to, že ich môžete hrať na ktorejkoľvek obrazovke, ktorú máte okolo seba. Myslím si, že to je veľmi veľká protihodnota, ktorá je cenná pre hráčov. Teoreticky, Stadia verzia hry bude najvyššej možnej kvality inovácie a sofistikovanosti z pohľadu herného enginu.“
Takže to znamená „klasických konzolových“ 60€. Na druhej strane však Harrison potvrdil, že v prípade, že vydavateľ stiahne hru po určitej dobe z predaja (čo sa deje často pri licencovaných hrách), tak tie hry zostanú majiteľom, ktorí si ich kúpili.
Predaj digitálnych kópií hier bol vždy pre vydavateľov menej nákladný ako predaj fyzických kópií a z digitálnych kópií sú aj oveľa vyššie marže, nakoľko jediný poplatok ide majiteľovi platformy (Steam, PSN, Xbox Live). Digitálne hry však vždy stáli rovnako ako fyzické a odôvodnenie bolo také, že veľké herné reťazce by odmietli naskladňovať fyzické kópie hier v prípade, že by ich digitálne verzie boli lacnejšie. Dnes to však aj napriek klesajúcemu podielu predaja fyzických hier vyzerá, že hry zostanú v rovnakej cene ako doteraz.