Do spustenia služby však ešte zostáva veľa času.
Google sa pomaly, ale isto derie na výslnie čo sa týka streamovacej hernej služby. Zatiaľ čo spoločnosti ako Microsoft a Amazon ešte len budujú infraštruktúru, Google svoj Project Stream otestoval koncom minulého roka prostredníctvom hry Assassin’s Creed: Odyssey.
Počas hovoru s investormi sa o tejto technológii rozpovedal šéf Google Sundar Pichai. Podľa neho je spätná väzba od hráčov veľmi pozitívna a plánujú vo vývoji technológie pokračovať v roku 2019: „Project Stream je schopný dodať hranie s dôrazom na jeho real time spracovanie a nízku odozvu a to je pre nás veľmi dôležité. Myslíme si, že nám to pomôže s vývojom nových cloudových služieb. Služby takéhoto typu čaká podľa nás veľký rozmach s príchodom 5G, takže sme nadšení. Úvodná spätná väzba je veľmi pozitívna a chceme na tejto spätnej väzbe budovať aj v roku 2019.“
Zároveň Google potvrdil, že pri tejto službe rátajú s 30% podielom za poskytovanie služby a za každú mikrotransakciu, teda rovnako ako majú zaužívané v Google Play. Zároveň však Google potvrdil, že v prípade potreby sa vedia prispôsobiť trhu: „Pri Google Play to máme zatiaľ nastavené takto. Tisíce vývojárov sa spoliehajú na bezpečnú a bezproblémovú distribúciu softvéru vo všetkých kútoch sveta. A do tejto infraštruktúry neustále investujeme, aby bol zážitok z nej bezpečný a zároveň pritiahol užívateľov. Takže si myslíme, že hodnota z našej strany tam je a taký je štandard tohto priemyslu. To znamená, že tak budeme pokračovať aj ďalej, no vždy je potrebné brať do úvahy aj konkurenciu a v prípade potreby sa bude musieť adaptovať.“
Pichai neprezradil konkrétne plány pre Project Stream na tento rok, no je zrejmé, že nás čaká ďalšie testovanie a to možno aj v Európe.