Riziká sú hlavne v spojení s deťmi.
Šéf americkej FTC (Federal Trade Commision) počas svojho vystúpenia v kongrese prezradil, že agentúra má v pláne v najbližšej dobe analyzovať situáciu okolo lootboxov v hrách. Podľa Senátorky Maggie Hassan je odhad, že v roku 2020 tento biznis dosiahne tržby 50 miliárd dolárov ročne.
Taktiež povedala, že lootboxy sú momentálne späté s hrami na smartfónoch, no aj pri veľkých AAA hrách a deti sú najviac ohrozenou skupinou pri lootboxoch. Taktiež dodala, že nedávna britská štúdia potvrdila, že 30% detí, ktoré prišli do styku s lootboxami majú následne problémy s gamblingom.
Hassan taktiež skonštatovala, že je potrebné, aby boli deti pred lootboxami ochránené a aby boli rodičia o ich vplyve poučený. Šéf FTC Joseph Simons následne potvrdil, že toto všetko bude skúmané a je pravdepodobné že ohľadom lootboxov nastanú legislatívne zmeny.
Je teda zrejmé, že skôr či neskôr tieto lootboxy z hier zmiznú. No tie už pomaly miznú od fiaska s Battlefrontom 2 v minulom roku a sú nahradzované vo väčšine prípadov priamou kúpou in-game predmetov ako napríklad vo Fortnite, či v novom Battlefielde V. V Európe už v niektorých krajinách existuje legislatíva, ktorá lootboxy v hrách zakazuje, napríklad v Belgicku a Holandsku. Európska Únia sa tiež plánuje tejto problematike venovať.