Vynaliezavosť programátorov z Bethesdy nepozná hraníc. Alebo tu ide len o ich lenivosť? Odpoveď necháme na vás.
Web Dorkly vydal včera vynikajúci článok o tom, ako si tvorcovia RPG hitov Fallout 3, Fallout: New Vegas a Fallout 4 šikovne pomáhali pri skriptovaní používaním starších assetov či iných skratiek. Dovedna päť rôznych situácií vás nepochybne poriadne rozosmeje a možno aj prinúti zamyslieť sa na nad pracovnými postupmi týchto vývojárov. Nepochybujeme, že podobné triky využívajú aj iné štúdia, no Bethesda má tú smolu, že sa ich hry tešia veľkej obľube moderov, a tak je vždy len otázkou času, kedy sa im takéto „poklady kódovania“ rýchlo dostanú do rúk.
1. Nie je doska ako doska alebo aké ľahké je použiť bábätko ako budzogáň
Jedna z prvých postáv, s ktorými sa dostanete vo Fallout 4 do styku, je zástupca spoločnosti Vault-Tec. Ten prichádza v béžovom baloniaku a vo svojich rukách drží dosku, na ktorú si zaznamenáva poznámky. Na gife nižšie upriamte pozornosť práve na tú dosku a v momente zatvárania dverí uvidíte ten magický jav. Doska mu zázračne prejde cez ruku a nastaví sa, ako keby bola zrazu štítom. Predpokladá sa, že tu tvorcovia zalovili v kóde Skyrimu, v ktorom sa postavám „equipoval“ štít na ruku práve takýmto spôsobom.
{gifplayer}/23956/23956-anim5.gif{/gifplayer}Doska nie je jediným pozostatkom štítu. Pozrite pozorne na helmu tohto zvárača, ktorému sa táto pokrývka hlavy zachytí na ruke až podozrivo rovnako. Len tak na margo si ho porovnajte so zástupcom zhora. Presne tak, sú to tie isté postavy. Akurát, že ich delí celých 200 rokov v časovej línii.
{gifplayer}/23956/23956-anim1.gif{/gifplayer}U nás sa hovorí, že kto do teba kameňom, ty do neho chlebom, no vo svete Fallout 4 ponímajú tento frazeologizmus omnoho drsnejším spôsobom: kto do teba medveďom, ty do neho bábätkom. Hoďte na začiatku hry medzi ľudí zmutovaného medveďa a nebudete veriť vlastným očiam. Útle žienky domáce sa do neho pustia holými päsťami. Ba čo viac, jedna z nich mu tou istou rukou, v ktorej drží svoje bábo, uštedrí taký ľavý hák, že to chudák zmutovanec nevydrží a padne na kolená. Ďalší z dôkazov, ako sa poľahky zo živého tvora stane obyčajná equipovateľná vec pripravená na útok. Bethesda never changes.
{gifplayer}/23956/23956-anim3.gif{/gifplayer}Ešte zvláštnejšie sa ukazuje fakt, že si hráč môže nasadiť namiesto svojho Pip-Boya dieťa ako také. To je pravdepodobne dôvod, prečo sa z niekedy milujúcej matky stal takýto gladiátor s dieťaťom ako zbraňou na ruke.
2. Obrovské odhalenie: Vo Fallout 3 ste nikdy neboli dieťaťom
Fallout 3 bol originálny aj v tom, že ste sa na začiatku narodili a následne niekoľko minút strávili v koži malého caparta. Ale aspoň takýto dojem v nás chceli vyvolať tvorcovia, no vďaka moderom sa teraz dozvedáme skutočnú pravdu. Je to tak povediac zvláštne, trocha desivé a troška zvrátené. Pri pozeraní na tento obrázok si predstavte, že v tej chvíli ten malý muž hovorí bábätkovským hlasom. Bŕŕŕŕ. Pekná, no desivá finta, Bethesda!
3. Bethesďáci sú neľútostní tyrani
O tomto už pravdepodobne viete, pretože to bolo viackrát spomínané v médiách. Metro v DLC Broken Steel pre Fallout 3 nepoháňa žiaden neživý zdroj ako elektrina, uhlie či plyn, vlaky v tej hre bežia na ľuďoch, teda konkrétne na vás. Programátori tu šikovne využili vizuálny trik vo forme záblesku, ktorým odviedli hráčovu pozornosť, aby za ten krátky časový okamih dokázali spojiť vagón a postavu takým spôsobom, aby to vyzeralo, že sa nachádzate vo vagóne a vagón prirodzene jazdí. V skutočnosti celé vozidlo dáva do pohybu hráčova postava.
{gifplayer}/23956/23956-anim7.gif{/gifplayer}4. Slendermani vo Fallout 4
Tu už ide do tuhého a z pokusov na ľuďoch netreba obviňovať Vault-Tec, ale Bethesdu. Power Armor je jedným z najvýznamnejších zmien v poslednom Falloute, pretože okrem iného ho môžu používať aj bežní ľudia, ktorí vám ho môžu počas vašej nepozornosti ukradnúť. Ak nastane takáto príležitosť, tak sa hráč stane svedkom premeny obyčajného človeka na bytosť s bizarne pretiahnutými hnátmi, a tie na prvýkrát dokážu nepripravených dokonca aj vystrašiť. To je typická Bethesda. Veď čo, že je to pritiahnuté za vlasy, nejako sa tých ľudí do toho armoru napasovať predsa muselo.
5. Muž za oponou
To najväčšie prekvapenie nakoniec. Spomeňte si na koniec Fallout: New Vegas, kedy sa vám premietala jedna z niekoľkých animačiek v závislosti od konca, aký ste dosiahli. Na tom by ale nebolo, samozrejme, nič netradičné, až keď sa na celú vec nepozrieme pozornejšie. V skutočnosti sa nepozeráme na video, ale na sériu statických obrázkov pustených vo forme prezentácie. Už to znie zaujímavejšie, no stále to ešte nie je koniec. Keď sledujete to „video“, tak sa v skutočnosti nachádzate s postavou v miestnosti, ktorá sa díva na plátno. Ešte zaujímavejšie, že? No v rukáve máme ešte jedno prekvapenie. Ak sa kamerou presuniete za plátno, nájdete tam starého muža, rozprávača, ktorý ten text sprevádzajúci obrázky reálne hovorí. Tomu hovoríme prvotriedny trolling.
Situácia má ale oveľa prozaickejšie vysvetlenie. Namiesto toho, aby hre pridávali niekoľko ďalších GB dát vo forme videí, tak výrazne ušetrili tým, že fotky jednoducho premietali na stenu miestnosti. Efekt je doslova dokonalý, hráč nič nespozná a tvorcovia sa len zatiaľ niekde v kúte smejú. Mimochodom, zo získaných dát sa podarilo zistiť, že rozprávač sa volá Ron the Narrator. Určite nie je náhoda, že sa volá rovnako ako herec Ron Perlman, rozprávač všetkých animačiek v sérii Fallout (okrem štvorky). Koniec koncov, vlastne sa na neho aj trocha podobá.
{gifplayer}/23956/23956-anim2.gif{/gifplayer}