Naťahovačky o Jánošíka a sánkovanie sa v Tatrách by teda museli počkať, ak by to chceli aspoň teoreticky stihnúť.
Ambicióznejšie než tretí Zaklínač, ambicióznejšie než čokoľvek kedy vytvorili. Aj takýmito prívlastkami tvorcovia označujú svoje sci-fi RPG Cyberpunk 2077, na ktorom pracujú už 3 roky, od ohlásenia na CD Projekt RED Group Summer Conference 2012. Tajomná hra osvetlená len jemným prúžkom fialového neónu z pútača špinavého futuristického bordelu by sa podľa najnovších informácií od Gamereactor Germany mohla dostať na trh už na konci budúceho roka.
Táto správa ale nie je zatiaľ potvrdená, keďže prichádza len od nemenovaného zdroja. Ten istý informátor taktiež prezrádza, že hra je zatiaľ vyvíjaná len na PC, aj keď verzie pre PlayStation 4 a Xbox One sú viac ako len pravdepodobné. Podľa neho môžu mať Sony a Microsoft mocenské snahy o presadenie hry ako svojej vlastnej exkluzivity. Nevedeno, koľko je na tom pravdy, a koľko len domyslených dedukcií. Vývojári by si teda museli poriadne švihnúť, keď by okrem budúcoročného DLC pre Zaklínača 3 s názvom Krv a víno chceli vydať aj Cyberpunk 2077, ktorý má byť dokonca väčší ako posledné Geraltove dobrodružstvo.
Čo zatiaľ vieme o Cyberpunk 2077?
Aby sme boli úprimní, my v podstate len útržky, no Wikipédia toho prezrádza viac. Hra sa má odohrávať vo svete, kde ultra moderným technológiám sekunduje zdegenerovaná ľudská spoločnosť. Dej by mal byť dospelý, ambiciózny a natesno zviazaný s rozvojom postáv. Priebeh hrateľnosti by mal byť nelineárny, na výber bude niekoľko druhov classov a prítomný mal byť systém ľubovoľného prepínania sa z pohľadu prvej osoby do tretej a naopak. Hrateľnosť by mala byť tak detailná, že na to, aby sme rozumeli niektorým NPC postavám nehovoriacim po anglicky, si budeme musieť v hre kúpiť prekladací modul. Len pre zaujímavosť, s niečím podobným koketoval už aj Eidos Montreal pri vývoji Deus Ex: Human Revolution.