Roving Rogue - Recenzia

Roving Rogue - Recenzia

Zaujímalo vás niekedy, čo sa deje potom, čo v hre zneškodníte záverečného zlosyna a zachránite svet? Pôjde hlavný hrdina cestou spať s úsmevom a piesňou na perách? Začnú všade, kde stúpi, okamžite kvitnúť lúčne kvety, všade, kde zamieri svoj zrak, štebotať vtáčiky, a všade, kde si pomyslí, znieť radostný detský džavot? Námet tejto plošinovky je natoľko originálny, až sa začnete sami seba pýtať, prečo niečo také zrejmé nenapadlo niekoho už skôr. Rozdielom ale je zaujímavý námet mať a iné zaujímavý námet spracovať tak, aby sa v hre nakoniec aj zaujímavým stal. To bohužiaľ nie je prípadom Roving Rogue.

Dôvodom, prečo sa silu námetu nepodarilo vôbec využiť je, že hra sa, nehľadiac na začiatok, vôbec netvári, že by išla od konca. V kratučkom úvode vidíte hlavnú postavu Kurta ako zasadzuje smrteľnú ranu hlavnému bossovi a to dáva divákovi jasný impulz, zlo je zažehnané, dobro víťazí, môže sa otvárať šampanské. Len čo sa ale začne samotná hra, tak zistíte, že sa nesie v dlhé roky zabehnutých koľajach, čiže pekne pomaly od jednoduchých tutorialových levelov, až stále k ťažším a spletitejším levelom. Úplne nič neevokuje, že vlastne idete z konca na začiatok.

Náročnosť sa postupne stupňuje a to dáva celej uveriteľnosti značné šrámy. Čo na tom, že typy úrovní idú od kráľovských komnát až po niekde k hradnej bráne, to je skutočne málo na to, aby ste nadobudli pocit, že idete smerom k začiatku vášho putovania. Určite poteší detail, že prvý level je označený vlastne ako šiesty a posledný ako prvý, no dizajn hry je vytvorený striktne podľa normálnych dizajnových zákonitostí a to vytvára nelogický kontrast medzi námetom a samotnou hrou. Ak by ste nevideli úvodné predstavenie deja, nikdy by ste si neuvedomili, že kráčate po chodníčku naspäť.

Vzhľadom na silu námetu, z ktorého doslova srší potenciál silného príbehového spracovania, je pre mňa najväčším problémom predovšetkým žáner tejto hry. Roving Rogue je plošinovka a plošinovky nikdy neboli výkladnou skriňou dejových zvratov a obohacujúcich odbočiek. Ak chceli tvorcovia prísť so zaujímavým retrospektívnym odhaľovaním deja, mali si na to vybrať iný žáner, ktorý by dal príbehu vyniknúť. Takto sa tu len stáva rýchlo zabudnuteľným prvkom, ktorý v takomto podaní vôbec nezaujme. Príbeh hry sa dozvedáte zo zápiskov, ktoré sú roztrúsené po leveloch. Problémom je, že si tvorcovia na seba ušili búdu. Ak sa nebude snažiť tie zápisky zbierať (a viete, že v plošinovkách nikdy nie je nič ľahké zbierať), dostane sa vám len bezduchej hry, pár levelov priložených k sebe. No na to, aby ste ich zbierať začali, by vás hrateľnosť musela niečím zaujať a to u Roving Rogue nehrozí.

S postavou môžete skákať a využívať jej schopnosť teleportácie o pár metrov dopredu, zatiaľ čo vás v každom leveli tlačí dopredu rúcajúci sa strop alebo stúpajúca láva. Dizajn úrovní je do polovice hry skutočne zúfalý a aj keď sa časom začne zlepšovať a preplietať, vždy ostane len niečím neobjavným. Na plošinovku toho ponúka veľmi málo a aj keď sa môže schopnosť teleportácie zdať zaujímavá, zvyšok hry ju vôbec nepodporuje. Žiadne power-upy, žiadne skryté cestičky, žiadne prepracované svety, proste nič, čo by mala každá moderná plošinovka ponúkať. Keby stál za to ale aspoň vizuál. Nudná šeď. Takto by som nazval výtvarný štýl, ktorý je toho najgenerickejšieho razenia. Krajšie 2D hry sme mohli nájsť už aj pred 20 rokmi na konzole SNES a to je už teda čo povedať. Rovnako nezaujímavá je aj hudobná stránka. Jej hlavný motív si síce možno zapamätáte, no celkovo ide o rýchlo zabudnuteľnú prácu.

Poznámka: Hra obsahuje aj kooperáciu pre 4 hráčov, no z dôvodu obmedzených zdrojov som multiplayer schopný vyskúšať nebol.

Roving Rogue

Roving Rogue 2015

V hre Roving Rouge sa ujmete hlavného hrdinu s menom Kurt, s ktorým sa vydáte preskúmavať 2D svet zábavne, tak ako za starých dobrýh čias. Hra ponúka 40 levelov, ktoré budú výzvou aj pre skúsených hráčov. To všetko v Pixel-Art grafike.

• Platforma: Wii U
  • Žáner: plošinovka
  • Výrobca: Padaone Games
  • Distribútor v GB: Nintendo
  • Distribútor v SR: Conquest
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest

Roving Rogue zlyháva v tom, že hra sama nevie, čím chce byť. Chce byť plošinovkou, no celú hrateľnosť stavia len na jednom prvku, chce byť originálna, no nedokáže vystúpiť z vlastného tieňa, chce zaujať príbehom, no na rozprávanie príbehových zvratov si vybrala veľmi nešťastný žáner. Hra sa tak stáva nezáživnou a nedotiahnutou indie hrou, ktorá vás nezačne nudiť len preto, pretože vás nikdy ani nezačne baviť.

• Zaujímavý námet

• Nevyužitý potenciál
  • Slabá hrateľnosť