Elliot Quest - Recenzia

Elliot Quest - Recenzia

Knižnica Nintenda WiiU sa v poslednej dobe rozširuje o indie skákačky, ktoré už na prvý pohľad zaujmú (alebo odradia) svojím starým spracovaním. Hovoríme, samozrejme, o starých dobrých 8-bitových hrách. Staršie školy hráčov tieto hry nostalgicky prechádzajú, pripomínajúc si dobu, keď boli videohry ešte v plienkach. Mnoho nových hráčov nad takýmito hrami ohŕňa nos. Elliot Quest je presne takou hrou. Nesnaží sa ohúriť moderným spracovaním ani grafikou, no svojou hrateľnosťou dokáže napriek tomu zaujať.

Hneď ako spustíte hru, budete hrať za postavu, o ktorej nebudete vedieť vôbec nič. Pomyslíte si: „Ďalšia bezduchá hra?" Postupne sa vám však začne odomykať dej a zistíte, že hlavná postava je chlapec menom Elliot, ktorého trápi vskutku originálne prekliatie. Elliota preklial démon nazývaný Satar a Elliot nemôže zomrieť. Rubom tejto, na prvý pohľad zdajúcej sa výhody však je, že Elliotovi plynie čas, po ktorom sa eventuálne sám premení na démona. Drámu hre dodávajú najmä Elliotove vnútorné monológy, ktoré celej hre dodávajú tú správnu atmosféru a na prvý pohľad plytká postavička tak postupne rozkvitne. Elliotov dizajn nám však prišiel spočiatku prinajmenšom vtipný. Osembitová grafika neposkytuje priestor pre detaily, a preto je ťažké určiť, čo má Elliot vlastne byť. Jeho oblečenie vyzerá ako tóga z antického Ríma, ale možno by sme nevylúčili ani možnú pyžamovú variáciu, alebo to taktiež môže byť uterák zaviazaný okolo pása.

Elliot Quest sa na prvý pohľad javí ako klasická skákačka na štýl Castlevanie. Elliot bude prechádzať neznámym bludiskom, ktoré ma viacero poschodí a ktorého mnohé chodby ústia do slepých uličiek, ako aj do skrytých tunelov a pasáži, ktoré sa hemžia rôznymi nepriateľmi. Proti nim je Elliot vybavený lukom a šípmi, neskôr nadobudne aj magické schopnosti a bude napríklad chrliť ohnivé gule či na krátky čas sa bude vedieť premeniť sa na zúrivé tornádo. Najčastejšie budete svojich nepriateľov likvidovať šípmi, čo tiež nie je úplne jednoduché, keďže šípy sú ovplyvnené gravitáciou. Svetlým bodom celej hry je zbieranie skúseností, čo nie je úplne bežné pre tento žáner. Každým zabitím dostanete určité body skúseností, ktoré môžete investovať do jednej z Elliotových schopností. Každou smrťou však časť z vašich poctivo zbieraných skúseností stratíte, čo každú smrť robí o to nepríjemnejšou. Bohužiaľ, tu má levelovanie vašej postavy charakter vedľajšieho bonusu, avšak aj napriek tomu strácanie bodov skúseností nepoteší.

Hranie Elliot Quest nám nápadito pripomínalo titul Zelda II: The Adventure of Link, a to bol nepochybne aj zámer tvorcov. Hoci má Elliot Quest svoje čaro a hra je pri svojich mechanizmoch nekompromisná, slabší level dizajn nám konštantne bil do oka. Nevyžadujeme vyšperkované levely, ale občas nám prišli úplne suché a bez nápadu. To bol opäť ďalší zámer tvorcov – nekompromisná a nevyčačkaná plošinovka, ktorá však vo svojej hĺbke skrýva kus duše. Päť dungeonov, 16 bossov a nespočetné množstvo pokladu na zbieranie, určite budete mať čo robiť a na detaily pozerať nebudete.

Elliot Quest

Elliot Quest 2015

Elliot Ques je adventúra, v ktorej hráča objavuje záhady ostrova Urele. V hre váš čaká na dobytie 5 dungenov a na pokorenie 16 bossov. To všetko s vyladenou hrateľnosťou.

• Platforma: Wii U
  • Žáner: Adventúra
  • Výrobca: Ansimuz Games
  • Distribútor v GB: Nintendo
  • Distribútor v SR: Conquest
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Conquest

Elliot Quest je nekompromisná plošinová skákačka/adventúra, ktorá v sebe skrýva prekvapivo zaujímavý dej. Hoci nie je úplne výrazný ani potrebný pre prejdenie hry samotnej, oceňujeme ľahký RPG prvok vo forme vylepšovania schopností. Každá smrť vám zoberie časť skúseností a vráti vás na checkpoint, čo nikdy nepoteší, a preto máte dôvod sa snažiť neumierať, čo však v Elliot Quest nie je vôbec jednoduché. Kto má chuť vrátiť sa do čias, keď boli videohry v plienkach, Elliot Quest je práve preňho. Ostatných možno tiež presvedčí, že aj takýto zastaraný žáner ešte má svoje miesto na poličkách videohier.

• dej
  • verné spracovanie
  • náročnosť