Chariot - Recenzia

Chariot - Recenzia

Kde bolo tam bolo, žil raz jeden kráľ. Tak ako väčšina kráľov, aj on si žil v luxuse a v bohatstve. Až kým jedného dňa neumrel. Dej začína vtedy, keď nášho kráľa tlačí v rakve na kolieskach jeho dcéra, princezná. Ako ho ide pochovať, objaví sa kráľov duch a je vytočený do nepríčetnosti. Vôbec sa mu totiž nepáčia podmienky, v akých má byť pochovaný. Tak ako počas života, tak aj po smrti chce byť v luxuse. A keďže boli ženy podľa stredovekých zákonov nesvojprávne, kráľov duch trvá na tom, že bude princeznú sprevádzať pri honbe za bohatstvom. A tak sa začína dobrodružstvo princeznej.

V dobe first person strieľačiek, rôznych MMO či RPG sú plošinové skákačky celkom príjemným oddychom. Staršie generácie sa určite k takýmto žánrom vždy radi vrátia, avšak mladí, ktorí nezažili éru super nintenda, im nemusia nutne chápať. Chariot však nie tak celkom old schoolová skákačka. A to v tom zmysle, že obsahuje všetky prvky, ktoré skákačky mali a mať majú, avšak okrem toho musíte vždy mať na mysli jednu dôležitú vec. Vždy totiž za sebou ťaháte rakvu s mŕtvolou, ktorá niečo váži a platia na ňu všetky fyzikálne zákony. To robí z obyčajného preskakovania priepastí či behania hore a dole kopcom celkom slušnú výzvu. Časom sa, samozrejme, naučíte rôzne finty ako rakvu na žiadané miesto dostať, je to však inovatívny prvok. Ďalej k tomu pripočítajte množstvo rôznych potvor, ktoré sa vám snažia vaše nahromadené bohatstvo ukradnúť a iné výzvy, ako napríklad ľadový level, v ktorom sa vám rakva dobre šmýka, a máte pred sebou plošinovku, ktorá má potenciál vás svojou náročnosťou občas pekne frustrovať. Ja som však pri mojom testovaní hry na nejako špeciálne náročnú pasáž nenarazil.

Podstatná časť plošinoviek však vždy bol aj co-op a hra Chariot na toto nezabúda. Hra s kamošom dokonca posúva hranie na úplne iný level, keďže v single playeri sa bez pomoci nedostanete na všetky miesta. Kľúčom k vášmu úspechu je, samozrejme, komunikácia, pretože inak sa budete dostávať do chaotických situácií, že kto ťahá a kto odháňa nepriateľov, alebo situácie á la: „Veď sme mali ísť doprava! Jaj, ty si spadol?" A že takých situácií aj bude. Mapy sú totiž extenzívne a pokiaľ radi skúmate všetky zákutia a zbierate rôzne poklady, prídete si na svoje. V hre budete zbierať rôzne náradie, ktoré vám podstatne mení spôsob hry. Náradie si budete môcť aj vyrobiť, ak nájdete výrobný návod. Ide o jednoduché vecičky, ako napríklad kolík, ku ktorému môžete rakvu priviazať, a tak sa od nej na chvíľu oslobodíte, či granát, ktorý odstraší potenciálnych zlodejov.

Verdikt

Chariot je plošinovka, ktorá vás asi úplne neohúri, ale bezpochyby vás poteší. Graficky aj hudobne je hra príjemne spracovaná. Rozprávkový svet je spracovaný vo farebných farbách do komiksového štýlu a v pozadí hrá príjemný soundtrack. Rakva, ktorú za sebou neustále ťaháte, jej pridáva originálny prvok. Hra pre jedného hráča sa miestami zdá ako neúplná, pretože mnoho pasáži sa dá prejsť len s partnerom. Co-op je však skutočný zážitok, ktorý stavia na starej dobrej komunikácii medzi hráčmi. Ide o plošinovku, ktorá nezabúda na tento kultový žáner a vývojári z firmy Frajma zachytili jeho čaro. Určite stojí za hranie.

Chariot
Platforma: Wii U
Žáner: Plošinová skákačka