Fire Emblem: The Sacred Stones - Recenzia

Ach, Wii U a jej virtual console. Ponúka nám staré klasiky z antických konzol (rozumej GameBoy Advance), aby sme si ich nostalgicky mohli zahrať na Wii U. Super nápad, ale na prvý pohľad nedomyslený. Bez ohľadu na to, akú pecku hráme (a to Fire Emblem rozhodne je), si ju len ťažko vychutnáme s ovládačom v ruke a na televíznej obrazovke, keď pred desiatimi rokmi sme ju hrali na GameBoy Advance. To je Virtual Console v kocke a to je aj prípad Fire Emblem: The Sacred Stones. Klasická hra z GameBoy Advance, prenesená do Wii U. Nič viac, nič menej.

Ťažko sa recenzuje hra spred viac ako desiatich rokov. Po prvé, herné štandardy sa zmenili, po druhé bola na handheld konzole a po tretie, je to divný pocit hrať niečo na televíznej obrazovke v roku 2015, čo má nezmenenú grafiku a midi soundtrack. Nepopieram, že také hry majú svoje čaro – veď v konečnom dôsledku, hry ako Shovel Knight presne na tejto nostalgii stavajú. Ale hrať niečo, čo sa za desať rokov nezmenilo, len na výkonnejšej konzole, je jednoducho divné. Zopakujem to – je divné hrať Game Boy Advance hry na Nintendo Wii U.

Fire Emblem: The Sacred Stones je fantasy RPG s prvkami ťahovej stratégie. Dej nasleduje princa Ephraima a jeho sestru Eiriku, keď sa kráľovstvo Renais dostane do stavu vojny vďaka zrade kráľa Grada. Naši kráľovskí súrodenci sa vydajú na cestu nájsť päť magických kameňov, ktoré teoreticky majú priniesť do krajiny mier. Sacred Stones obsahuje všetky prvky kvalitnej ťahovej RPG. Napínavý dej? Áno. Zaujímavé bitky? Áno. Pamätné postavy? Áno. V hre absentuje hovorený dialóg a budete sa preklikávať textami a textami písaného textu – presne tak ako pred desiatimi rokmi.

V bitkách budete ovládať viacero druhov jednotiek a budete ich musieť takticky pohybovať proti nepriateľským armádam. Rýchlo však zistíte, že AI je tu na celkom slušnej úrovni a bitky len tak neodflákate. Váš nepriateľ bude nemilosrdne zneužívať vaše slabiny a pri zlom plánovaní uvidíte vaše jednotky často utekať z bojiska. Škála jednotiek je, našťastie, dosť pestrá a budete bojovať s pešiakmi, rytiermi, lukostrelcami, mágmi, šamanmi, žoldniermi či hrdinami rôznych druhov, s rôznymi schopnosťami a kúzlami.

Ako je už vyššie spomenuté, nič sa z pôvodnej verzie nezmenilo, a teda si budete Sacred Stones môcť vychutnať vo svojej pôvodnej kráse. Je to hra dostatočne vážna pre serióznych gamerov, avšak nie moc komplikovaná, aby jej pochopili nováčikovia či mladší hráči. Kvalitné strategické RPG s vyšším stupňom náročnosti. Viac by sa hodila na 3DS, ale výhoda Wii U ovládača je, že môže fungovať ako handheld, a keď si človek vypne televízor, sadne si do kresla a ponorí sa do deja , spomenie si, prečo bol Sacred Stones vlastne taká skvelá hra. A že je to vlastne skvelá hra aj na dnešné štandardy!

Fire Emblem: The Sacred Stones
Platforma: Wii U
Žáner: Strategické RPG