Captain Toad: Treasure Tracker - Recenzia

Nedá sa povedať, že by na Nintendo Wii U bolo nedostatok hier. Najmä koniec roka 2014 bol bohatý na kvalitné Wii U tituly. Už je však rok 2015 a s novým rokom sme všetci hladní po niečom novom. Prvý veľký titul, ktorý máme od samotného Nintenda, sú dobrodružstvá nečakaného hrdinu – Mariovho verného spoločníka, hríbika Toada... Teda, kapitána Toada.

Toad a jeho priateľka, ružovovlasá Toadette, si užívajú príjemný večer, až kým Toadette nenájde zlatú hviezdu, ktorú chce ukázať Toadovi. Na to však priletí obrovský vták a Toadette ukradne. V ostatných Mario hrách možno Toad hral druhé husle, v tejto hre je však hlavným hrdinom on a záchranu jeho priateľky neberie na ľahkú váhu. V plnej poľnej, s batôžkom na chrbte a čelovkou na čele sa vydáva na svoju záchrannú misiu.

Captain Toad: Treasure Tracker sa už na prvý pohľad vymyká klasickým prvkom typickým pre Mario sériu. V prvom rade, levely sú na prvý pohľad až prekvapivo malé a v podstate celý level vidíte na svojej obrazovke ako trojrozmernú kocku odrezanú od zvyšku sveta, ktorú si môžete priblížiť alebo oddialiť či celú si ju prezrieť. Kamerou točíte doľava a doprava, vidíte nepriateľov, vidíte hviezdičku, ktorú musíte zobrať, aby ste level prešli. Nič špeciálne. To je však len na prvý pohľad a keď sa s Toadom vydáte vpred a začnete level prechádzať, zistíte, že aj ten najjednoduchšie vyzerajúci level má svoje skryté tajomstvá. Trik spočíva v správnom ovládaní kamery, a preto vašou hlavnou výzvou bude zorientovať sa v priestore a tomu nastaviť prechod levelom.

A tak budete Toada ovládať súbežne s kamerou, aby ste našli správnu trasu a zozbierali všetky skryté tajomstvá, ktoré každý level ukrýva. Nielenže budete používať obidva analógové joysticky, ale kamera sa bude točiť aj pohybom vášho ovládača, čo je však viac otravné ako praktické. Samozrejme na vás budú čakať rôzne nástrahy, pasce či nepriatelia. Keďže Toad vie iba pochodovať a nevie skákať, nepriateľom a ich útokom sa musí vyhýbať. Tu opäť prichádza do hry váš gamepad, ktorým môžete ovplyvňovať celý level či nepriateľov, napríklad rozbíjaním rôznych prekážok alebo spomaľovaním nepriateľov, ktorí vás nemilosrdne naháňajú. Osobne som však túto možnosť využíval minimálne, iba keď to bolo nevyhnutné – napríklad na otáčanie rôznych plošín, pretože meniť zrak z televíznej obrazovky na gamepad bolo rozptyľujúce.

Budete prechádzať jeden level za druhým. Niektoré levely mi zabrali iba pár minút, tie náročnejšie tak do 15 minút. Niekedy sa naozaj stačilo len pozrieť, kde je umiestnená hviezda, ktorú musíte vyjdením po rebríku zobrať. Každý level však skrýva tri diamanty na rôznych miestach, a práve ich nájdenie bude od vás vyžadovať, aby ste sa danú krajinku preskúmali skrz na skrz. Zo začiatku diamanty nebudete musieť zbierať, ale časom sa vám ďalšie úrovne otvoria iba vtedy, ak budete mať zozbieraný určitý počet diamantov. Každý level si preto môžete prejsť viackrát a vynechané diamanty nájsť. Po prejdení levela si ho môžete prejsť ešte raz, aby ste splnili novú výzvu. Tie sa pohybujú od jednoduchších, ako zničenie všetkých nepriateľov, až po niektoré náročnejšie, ako prejdenie levela s iba obmedzenými povolenými pohnutiami páčkami, ktoré menia uhol plošiniek.

Treasure Tracker je prekrásne spracovaný, plný farieb a detailov a nič menej sme od Nintenda nečakali. Každý level, aj napriek tomu, že je „odrezaný od sveta" vo forme kocky, dýcha životom. Prechádzanie levelmi navodzuje skutočný pocit dobrodružstva a objavovanie rôznych zákutí na každej úrovni je neskutočne naplňujúce. Kapitán Toad je nesmierne zlatý a keď si hrdo pochoduje naprieč oheň chrliacemu drakovi, nedá sa ináč len mu strašne fandiť. V hre nám v konečnom dôsledku však chýbal určitý motivant, ktorý by dej tlačil dopredu. Objavuje sa tu zopár zanedbateľných scén – napríklad keď Toad zbiera naprieč levelmi hviezdičky bez nejakého konkrétneho zmyslu. Iste však poteší mladších hráčov alebo hráčov, ktorí si zgustnú na riešení hádaniek, bezhlavé prechádzanie jedným levelom za druhým.

Verdikt

Vývojári z Nintenda sa snažili posunúť latku troška vyššie a podarilo sa im to. Treasure Tracker vám poskytne skvelé dobrodružstvo kapitána Toada, plné hádaniek a objavovania. Môžete si vychutnať niečo vyše sedemdesiat malých levelov, ktoré sú výborne dizajnované. Hoci prechod jednotlivých úrovní priemernému hráčovi nebude trvať dlho, ide o veľmi originálne nastavené dielo, ktoré vyniká svojím prevedením.

Captain Toad: Treasure Tracker
Platforma: Wii U
Žáner: Adventúra