The Legend of Zelda: The Minish Cap + Mario Tennis Power Tour - Recenzia

Majitelia Nintenda Wii U, majte sa na pozore! Pokiaľ ste starými hráčmi, ktorí nostalgicky spomínajú na staré klasiky alebo naopak ak ste mladými hráčmi, ktorí si chcú zahrať hry, ktoré globálne ovplyvnili herný priemysel, máte šťastie. Nintendo sa rozhodlo vydať znova niektoré staré klasiky z éry Gameboy Advance na Wii U vo svojej pôvodnej podobe –nezmenené.

Fanúšikovia The Legend of Zelda: The Minish Cap sa už nejakú dobu dovolávali prerobenia tejto klasiky. Kto tento skvost už niekedy hral, tak si iste pamätá rozprávkovú Zeldu. Podľa pradávnej legendy prišlo na svet v minulosti strašné zlo. Našťastie, z nebies sa zniesli maličkí Picori, ktorí neznámemu mladíkovi darovali magický meč a ten sa so svojou odvahou, chytrosťou a silou postavil proti spomínaným démonom a vyhral. Aj napriek tomu, že legenda o maličkých Picori ostala v mysliach ľudí iba ako rozprávka, stále ich oslavujú a práve pri jednej z týchto osláv dôjde k malému „omylu", keď sa pradávny magický meč zlomí, otvorí sa zakázaná truhla a na svet sa opäť vyrútia rôzne potvory. A o čom by bola Legend of Zelda, keby sa opäť nezachraňovala princezná Zelda? Tá je tentoraz premenená v skalu a kráľ poverí Linka, aby našiel spôsob, ako opraviť zlomený meč a zachráni princeznú. Ako sa neskôr totiž dozvieme, Picori sú skutoční, môžu ich však vidieť iba deti.

Link však nebude v tomto dobrodružstve sám. Stretne „ukecanú" a začarovanú čapicu Ezlo, ktorá mu naskočí na jeho blonďavú hlavu a dá Linkovi novú schopnosť, zmenšiť sa na veľkosť Picori, čo je mechanizmus, okolo ktorého sa točí celá hra. Okrem toho zažijete už tradičné Zelda dobrodružstvo, ktorého každá časť má v podstate rovnakú šablónu. Porazte bossa, dostaňte novú vec, ktorá vám umožní dostať sa do novej oblasti, aby ste zasa porazili ďalšieho bossa, ktorý vám dá novú vec... Okrem toho budete lúštiť množstvo hádaniek, ktoré nie sú síce najťažšie, aké sme zažili, ale nie sú ani nejednoduchšie – inými slovami sú také akurát, aby ste neboli frustrovaní.

Výborná hudba, svojská 2D grafika a úchvatný svet, v ktorom sa určite oplatí skúmať všetky zákutia. V čom je Wii U verzia vylepšená? V podstate v ničom – ide o úplne pôvodnú verziu Minish Cap, ktorú ste si mohli zahrať na svojom Gameboy Advance v roku 2004. O 10 rokov neskôr si ju však môžete zahrať na svojom Wii U. Pravda, vaša HD televízia vám bude zbytočná, pretože Minish Cap by bola na ňom taká „kockatá", že sa oplatí hrať v podstate iba ako klasický handheld, teda na Wii U gamepade.

Ďalšou starotinkou, ktorú si na Wii U môžete zakúpiť, je Mario Tennis: Power Tour. Táto hra sa v roku 2005 vyznačovala dvoma špecifikami. Po prvé, aj napriek svojmu mylnému názvu v hre nehrá hlavnú rolu Mario. Po druhé, išlo o kombináciu tenisu a RPG a ako sa ukázalo, išlo o úspešnú kombináciu, v ktorej ste mohli budovať hlavného hrdinu Maxa (ak ste hrali za chlapca) či Tinu (ak ste hrali za dievča).

Aj napriek svojej relatívnej jednoduchosti je hra postavená na už spomínanom RPG systéme prerozdeľovania skúseností medzi vášho hráča a vášho „parťáka". Budete levelovať svojho hráča alebo budete levelovať obidvoch vzájomne? V hre budete musieť robiť takéto a rôzne iné strategické rozhodnutia. Okrem toho je hra silno založená na svojom príbehu, ktorý je vedený dlhými dialógmi, čo môže prekážať tomu, kto si chce hlavne pinkať po ihrisku loptičku.

Tenis samotný je skôr ľahší, avšak stále zábavný. Okrem klasických druhov úderov budete mať vo svojom arzenáli rôzne špeciálne ofenzívne či defenzívne strely, ktoré by v skutočnom živote boli nereálne, avšak v hre vám dodávajú množstvo zaujímavých možností. Opäť však ide o rom, ktorý budete s najväčšou pravdepodobnosťou hrať iba na Wii U gamepade.

Oplatí sa vám do týchto hier investovať? Za €6.99 dostanete kultovú Zelda hru, ktorú ocenia nielen old-schooloví hráči, ale aj noví Zelda hráči, ktorí majú chuť zahrať si staršie Zelda série. Je predsa starým overeným pravidlom, že Zelda hry nestarnú (o čom svedčia konštantné remaky a re-releasy). Mario Tennis: Power Tour pôsobí ako náhodný výber, iste boli na Gameboy Advance kvalitnejšie hry, ktoré by sme si radi na našom Wii U zahrali. Aj napriek tomu ide o príjemnú hru, druh, ktorý sa dnes skoro nevyskytuje a poskytuje príjemnú zmenu od dnešných videohier. Povedzme si úprimne – stará grafika so starou hudbou len pridávajú k už aj tak výbornej hrateľnosti.

Game CoverGameExpres.sk - predaj hier - hry pre PC a konzoly
The Legend of Zelda: The Minish Cap + Mario Tennis Power Tour
Platforma: Wii U