Child of Light je veľmi unikátna hra. Navonok môže pôsobiť ako titul od indie tvorcov, ale nenechajte sa oklamať. Na jej tvorbe nerobil nik iný ako samotný velikán Ubisoft, na čele ktorého stál Jeffrey Yohalem, človek zodpovedný za tituly ako Assassin’s Creed 2 či FarCry 3. Tento krát však nebudete skákať po stenách historických budov renesančného Talianska ako Ezio či bojovať o svoj život s domorodcami na opustenom ostrove. Naopak, v Child of Light prežijete rozprávku o dievčatku menom Aurora.
Už na začiatku uvedie Child of Light svoju rozprávkovú tematiku klasickým: „Kde bolo tam bolo…“ Príbeh je o spomínanej Aurore, princeznej rakúskeho vojvodu, odohrávajúceho sa v 19 storočí. Aurora ochorie na chorobu, upadnúc tak do spánku, z ktorého sa už nikdy neprebudí. Poviete si, že celkom pochmúrny začiatok hry, ktorá má byť rozprávka, no nie? Dej však pokračuje ďalej. Hoci môže Aurora na povrchu pôsobiť ako mŕtva, v skutočnosti sa ocitne v sne, ktorý je však veľmi smutný a temný – v krajine s názvom Lemuria, kde leje dážď, v ktorej sa hemžia najrozličnejšie monštrá a kde sa vyskytujú najpodivnejšie postavy. Stretneme deprimované dievča – klauna, ktoré sa nevie naučiť rýmovať, trpasličieho kúzelníka, myšacieho obchodníka a, samozrejme, zlú kráľovnú, hlavnú antagonistku celého deja. A tak sa začne vaše dobrodružstvo o malom dievčatku, ktoré sa vydá na cestu, na konci ktorej z nej bude vyspelá osoba. Našťastie, Aurora nebude sama, pretože už na začiatku sa k nej pripojí víla Igniculus, ktorá jej bude radiť a pomáhať.
Child of Light predstavuje zaujímavý prechod medzi dvoma žánrami, ktorý by sme mohli nazvať plošinovou-JRPG. Auroru budete ovládať po svete ako po plošinovej skákačke a budete riešiť hádanky, kým druhým joystickom budete ovládať Igniculus, ktorá vám bude napríklad osvetľovať priestor alebo zbierať veci rozmiestnené po mape. Avšak v momente ako narazíte na nejakého nepriateľa (tých je v hre dostatočne), obrazovka sa prepne na bojovú, kde na ľavej strane bude Aurora s jej družinou a na pravej budú vaši nepriatelia. Ak je niečo v Child of Light originálne, tak je to systém boja. Je to kombinácia „active-time“ systému, kde musíte dávať pokyny v reálnom čase, ako aj systéme poradia, známeho z JRPG žánrov. Na spodku obrazovky je zobrazená časová línia, na ktorej sa budú pohybovať tváre všetkých bojujúcich zľava doprava. V momente, ako dôjde vaša postava doprava, si budete môcť vybrať váš ťah – budete môcť útočiť, kúzliť, brániť sa či použiť vec atď. Keď si vašu akciu zvolíte, budete musieť ešte chvíľku počkať – na jednoduché počiny ako štandardný útok iba chvíľku, na komplikovanejšie ako skupinové ozdravenie budete musieť čakať dlhší čas. Práve v tejto čakacej fáze budete ohrození, pretože ak na vás niekto v tejto fáze zaútočí, váš ťah sa zruší a vaša fáza začne úplne od začiatku.
Pri bojoch budete môcť v reálnom čase súbežne ovládať Igniculus, vašu dobrú vílu. Keď ju posuniete na vás či vášho spojenca, uzdraví vás alebo naopak, môže ožiariť vašich nepriateľov, a tak spomaliť ich progres po časovej línii. Boj je v Child of Light zábavný, priam až návykový a vynikajúco kombinuje aspekty JRPG, skutočného času, stratégie a taktiky.
Ďalším systémom, ktorý podstatne ovplyvní spôsob, akým budete Child of Light hrať, je klasický systém RPG levelovania. Každá postava má svoj vlastný strom schopností, ktoré jej môžete voliť podľa toho, akým smerom ju chcete vyvíjať. Výhoda či nevýhoda je, že nové úrovne dostávate pravidelne, väčšinou vždy po pár potýčkach s nepriateľmi, čo však znamená, že hru budete musieť prerušiť a vyberať nové schopnosti.
Na vaše dobrodružstvo v krajine Lemuria sa môžete tešiť. Príbeh začne silnými dojmami a krása Lemurie vás pohltí. Niekedy sa však dizajnéri príliš snažili, napríklad všetky dialógy sú v rýmovanej podobe, čo sa stane nielen otravným, ale pôsobí to až núteným dojmom. Pri obrazovkách vás bude držať prekrásna rozprávková atmosféra, ktorá každým svojím krokom pripomína, že rozprávky nemusia byť len o ružových hradoch a princoch na bielych koňoch. Naopak, atmosféra, ktorá je prítomná počas celej hry, je kombináciou magického prostredia, prekrytého smutnou nostalgiou. Nejde však o smutnú hru – ide o hru, ktorá vyvoláva emócie a pocity, ktoré by ste možno v danom žánri neočakávali. K tomu všetkému prispieva už spomínaná atmosféra, ktorá je dotváraná najmä svojou akvarelovou grafikou, kde všetko vyzerá, že je kreslené vodnými farbami. Možnosť už na začiatku slobodne lietať vám umožní prehliadnuť si krásu Lemurie. Čoskoro zistíte, že dizajnéri si potrpeli nielen na level dizajne, ale pohrali sa aj s najmenšími detailmi. Podstatnou súčasťou celej hry je prekrásna ambientná hudba, kombinácia piana a huslí, za ktorú je zodpovedná slečna známa pod svojím umeleckým menom Cœur de pirate, skutočným menom Béatrice Martin. Sľubujeme vám, že po dohraní Child of Light si jej meno zapamätáte a budete jej soundtrack počúvať ešte nejakú dobu (my ho počúvame práve teraz).
Child of Light je hra, ktorá nás veľmi milo prekvapila. Je to jedna z tých hier, ktorá vás od začiatku chytí, do konca nepustí a ostane s vami ešte nejakú dobu. Dej, hrateľnosť, dizajn či hudba, Child of Light boduje, hoci nie vždy stopercentne na všetkých frontoch. Je to hra, ktorú si môžu pustiť deti, no aj ich rodičia a môžu sa ponoriť do magického sveta, ktorý nám Ubisoft vytvoril a prežiť tak príbeh Aurori.
Informácie o hre
Žáner: Plošinovka, JRPG
Výrobca: Ubisoft
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk