Tisíce opráv každý týždeň.
Nintendo Switch je pre Nintendo obrovským úspechom. Konzola je už teraz najpredávanejšou v histórii Nintenda (ak odmyslíme čisté handheldy) a spoločnosť svoju konzolu zásobuje skvelými first-party hrami.
Ako to však už býva, nie všetko je dokonalé. A ak by sme mali niečo vypichnúť ako negatívum, tak by to boli určite Joy-Con ovládače a ich kvalita. Alebo v tomto prípade nekvalita. Tieto ovládače sú totiž náchylné na niečo, čomu hovoríme stick drift, čo je stav, kedy analógová páčka registruje pohyb napriek tomu, že je v neutrálnej polohe.
Stick drift je pre Nintendo veľkým problémom. To sme už vedeli. Spoločnosť mala a má totiž na krku niekoľko hromadných žalôb týkajúcich sa jej kvality a problém je to hlavne v zámorí, kde neexistuje taká forma štandardnej 2-ročnej záruky, ako u nás.
Až teraz nám však začína dochádzať, ako veľký problém to je. A to vďaka bývalému supervízorovi, ktorý mal na starosti stredisko opráv Joy-Conov. Nintendo síce riešilo reklamácie Joy-Conov samostatne, no opravovať ich dávali tretím stranám. A jednou z nich bol aj spoločnosť United Radio.
A podľa tohto supervízora mali „každý týždeň tisíce Joy-Conov“ a situácia sa neskôr vyhrotila dokonca tak, že museli celú jednu sekciu strediska vyhradiť výlučne pre opravy Joy-Conov. A Nintendo to ešte viac skomplikovalo. V rokoch 2017-2018 totiž umožnili, aby boli chybné Joy-Cony jednoducho vymenené za nové, no s pribúdajúcim množstvom prípadov Nintendo začalo vyžadovať, aby bol každý Joy-Con opravený.
To spôsobilo stresové prostredie, komunikačné problémy, masívnu fluktuáciu zamestnancov a prostredie, ktoré spôsobilo „množstvo chýb pri oprave.“
Samozrejme nič z toho by sa nebolo udialo v prípade, že by Nintendo bolo ochotné viac zainvestovať do dizajnu Joy-Con ovládačov. Ale na druhej strane, aspoň si priznali chybu, keď odpustili zákazníkom poplatky za pozáručnú opravu. Preto nepochybujeme o tom, že v prípade, že sa dočkáme nástupcu Switch konzoly, tak problém so stick driftom bude potlačený.