Hyrule Warriors Legends - Recenzia

Hyrule Warriors Legends - Recenzia

 

Kde bolo, tam bolo, bola raz séria The Legend of Zelda. Zrodila sa v skromných podmienkach ôsmich bitov, kedy bol herný priemysel len v plienkach, no už od svojich začiatkov presne vedela, čo chce. Veľký svet na prieskum, dungeony plné pascí a hlavolamov, zachraňovanie nespočetne krát unesenej princeznej Zeldy a zlý černokňažník Gannondorf, to boli hlavné prvky, ktorých sa séria sa viac-menej držala takmer celú jej existenciu. Až dodnes. Presnejšie do roku 2014.

Kde bolo, tam bolo, bola raz séria Dynasty Warriors. Zrodila sa vo výborných podmienkach prvého PlayStationu, kedy herný priemysel ovládali konzoly od Sony, no vo svojich začiatkoch ešte nevedela, čo chce. Jej prvým dielom bola ešte klasická bojovka v štýle Tekkena či Street Fighter. Od druhého dielu sa jej zameranie kompletne zmenilo a zo série sa zrazu stala nekompromisná hack and slash akcia s príchuťou taktiky. Tak to je dodnes.

Rok 2014 znamenal zmenu. Vtedy sa tieto dve absolútne rozdielne série stretli na križovatke ciest, kde sa síce trocha premeriavali, no nakoniec si predsa len podali ruky a spolu vykročili na cestu k úspechu. Vtedy svetlo sveta uzrel akčný titul Hyrule Warriors spájajúci postavy a príbeh série The Legend of Zelda a akčnú hrateľnosť Dynasty Warriors. Konzolu Wii U obohatil výborný a návykový titul s množstvom herných vychytávok a chytľavým súbojovým systémom.

O Hyrule Warriors Legends by som mohol napísať to isté, len by som zmenil rok z 2014 na 2016 a konzolu z Wii U na Nintendo 3DS. Hyrule Warriors Legends je totiž presne tá istá hra, len zmenšená do podoby handheldu s orezanou grafickou stránkou a niekoľkými zmenami. Našťastie je taktiež rovnako dobrá a rovnako zábavná, plus odteraz si ju môžete zahrať aj na cestách a to je nezanedbateľný plus.

Asi budem teraz kacírom a upletiem si bič sám na seba, no musím povedať, že hoci je toto spin-off k sérii The Legend of Zelda, jeho príbeh sa mi páčil viac ako príbehy hlavných hier, hoci obsahuje ich základné elementy. Spojením so sériou Dynasty Warriors sa totiž do deja dostala výraznejšia akčnosť a dospelosť. Rovnako môžem povedať, že nabral na temnote a vážnosti. Link je na začiatku len radový vojak, no už úvodné sekvencie prezradia jeho prepojenie na Triforce. Táto výnimočnosť, samozrejme, neunikne pozornosti, a potom čo bola Zelda unesená (že to niekoho prekvapuje), ho požiada jej ochranca Impa, aby s ním spojil sily a zachránil ju.

Putujú rôznorodými prostrediami, vyriešia rôznorodé problémy a pripojí sa k nim niekoľko hrateľných postáv. V určitej chvíli sa príbeh rozdelí na niekoľko častí a každej sa aktívne zúčastníte. Nemôžem povedať, že ide o skript ako v Hamletovi, no je funkčný, priamy, bez zbytočných omáčok a je príjemne priamočiary. A práve preto, podľa mňa, tak dobre funguje. Postavy majú zaujímavú minulosť a nesú v sebe veľa tajomného, Hyrule je ponorená do temnoty a nepriatelia sa zmocnili fragmentov Triforce. Čo viac si môžeme priať?

Keď som písal, že hrateľnosť si berie inšpiráciu z Dynasty Warriors, tak som to myslel úplne doslova. Proti Linkovi a ostatným postavám stoja stovky nepriateľov, ktorých rozmetáte jedným pohybom vášho meča. Niekedy nepriateľské posily lietali do vzduchu s takou intenzitou, až som začal mať pocit, že hrám za Obelixa, ktorý vypil priveľa čarovného nápoja. Samozrejme, neostane len u nich. Časom sa vynoria stále odolnejší a odolnejší nepriatelia ako základní strážcovia či rôzni bossovia, na ktorých už nebude platiť len obyčajné stláčanie rôznych tlačidiel, ale už bude potrebné aj nejaké naštudovanie bojových komb.

Práve vďaka nim majú súboje poriadnu šťavu so všetkými tými ich piruetami a grafickými efektmi. Kombá sú jednoduché na pochopenie a vďačné na použitie. Okrem nich môžete zažať monumentálne údery potom, čo využijete doplnenie vašich dvoch ukazovateľov. K tomu si pripočítajte fakt, že okrem Linka tu máte na sklade niekoľko ďalších hrateľných postáv, každú s vlastnou originálnou zbraňou a pohybmi, medzi ktorými si môžete prepínať v reálnom čase (to vo Wii U verzii nebolo) a vyjde vám, že samotné bitky tu rozhodne nudiť nemôžu.

Každý level je synonymom obrovského otvoreného územia obsahujúceho vašu hlavnú základňu, niekoľko menších základní a mnoho vojenských stanovíšť. Každá z nich ovládnutá nepriateľom môže byť dobitá vašim vojskom, pretože čím viac vami ovládnutého územia, tým lepšie pre vás. Keďže sa toho na mape deje veľa, budete mať postavy roztrúsené po jej ploche a prepínanie medzi nimi sa neskôr stane nutnosťou.

Cieľom je splniť požadované úlohy tak, aby vám vaše „veliteľstvo“ nedobili a zároveň, aby ani jedna z vašich hrateľných postáv nevzala nohy na plecia a nezmizla kdesi preč. To, pre ktorú úlohu sa rozhodnete, hlavnú či vedľajšiu, je len na vás, no niekedy sa toho na bojisku deje toľko, že nebudete vedieť, kam skôr skočiť. Pomôcť tomu alebo tomu? Odprevadiť do bezpečia dôležitú postavu alebo sa skôr zamerať na základne dobíjané nepriateľom?

Niekedy sa to všetko stíhať nedá a tlak na vaše rýchle rozhodovanie sa s približujúcim koncom hry len zväčšuje. Vtedy príde vhod, ak prepnete na strategickú mapu a určíte svojim hlavným postavám smer a bod pôsobenia. Postavám môžete určovať len miesto, kam sa môžu presunúť, no iné vlastne ani nie je potrebné. Celá hra je o neustálom sekaní a to oni robia s veľkou vervou. To má však aj svoju zápornú stránku, pretože čo level, to rovnaký štýl dizajnu a jeho náplň, a to môže postupom času prejsť až do stereotypu. Nie veľkého, ale predsa len prítomného.

Potrebnú hĺbku dodávajú hrateľnosti odomykateľné schopnosti a crafting zbraní. Kováčovi môžete dávať kuť nové zbrane, implementovať do ich prázdnych slotov nové podporné vlastnosti, schopnosti vašich postáv zase rozširovať vyrábaním špeciálnych odznakov, ktorých postupnosť pri odomkýnaní pripomína tradičný RPG prvok, strom schopností a tak ďalej. Na to všetko potrebujete získať rôzne typy materiálov a samozrejme rupie. Pomocou peňazí dokonca levelujete aj vaše postavy, mimo Linka, ktorý leveluje tradičnou cestou, a to až do výšky, na akej sa práve nachádza spomínaný Hyrulián.

Okrem príbehovej časti nazvanej Legend sú tu prítomné aj ďalšie herné módy ako Free mód, Adventure a My Fairy mód. Free Mode vám umožňuje prejsť všetkými úrovňami v koži všetkých možných hrdinov a Adventure Mode vás zase prenesie na mapu v štýle osembitovej Zeldy rozdelenú na štvorce, z ktorých každý obsahuje nejakú misiu. Tie sa už odohrávajú v normálnej 3D grafike. My Fairy Mode úzko súvisí s Adventure Mode a umožní vám starať sa o spriatelenú vílu, levelovať ju, odomykať jej nové schopnosti a obliekať ju do nového oblečenia.

Hyrule Warriors Legends prináša okrem možnosti hrať hru na cestách aj niekoľko noviniek. Prvú z nich, a to prepínanie si medzi postavami v reálnom čase priamo na bojisku, som už spomenul. Ďalším bonusom je fanúšikmi vymodlená hrdinka Linkle, ktorá je akousi ženskou alternatívou Linka, za ktorú si môžete zahrať v jej bonusovej kapitole. Samotná Linkle je veľmi sympatická, odvážna, hoci troška naivná. Jej zbrane sú dve maličké kuše, s ktorými dokáže narábať skutočne majstrovsky.

Najväčším mínusom Hyrule Warriors Legends je vizuál. Keďže ide o port z Wii U, nemôžete v žiadnom prípade čakať, že hra bude na Nintendo 3DS vyzerať ako na spomínanej konzole. To si, samozrejme, uvedomili aj tvorcovia, a preto museli poriadne škrtať. Textúry sú mnohokrát hrubé, doskakovanie objektov je až absurdné a framerate osciluje od 15 – 60 fps. Zvyknúť sa dá na všetko, aj na toto, no ideálne to v žiadnom prípade nie je.

Našťastie, New 3DS je o trocha silnejší systém, a tak sa problémy s framerateom vyskytujú len sporadicky, celkovo tam hra ale nevyzerá o nič krajšie. Upozorňujem, že 3D efekt podporuje len nová verzia handheldu, na pôvodných systémoch si efekt nevychutnáte. Grafická stránka je síce nanajvýš len priemerná, no to sa dá pochopiť. Otvorené prostredia sú skutočne obrovské, nepriateľov stretávate stovky a samotné súboje sa odohrávajú priamo na mieste v reálnom čase.

Veľmi sa mi ale na druhej strane páčil soundtrack. Už v menu úvodnej obrazovky dominuje burácajúca orchestrácia hlavnej hudobnej témy The Legend of Zelda, a inak to nie je ani ďalej. Melódie striedajú melódie, nápady zase nápady a každé prostredie, každá situácia tu má svoj originálny motív, ktorý krásne odzrkadľujúci momentálne dianie v hre. Niekedy vás vpred ženie dravý orchester, inokedy zase chytľavé riffy elektrickej gitary.

Naše hodnotenie

Priamy port slušnej sekačky Hyrule Warriors z Wii U vyzerá síce ako škaredé káčatko a jej plynulosť je rozmanitá asi ako počasie v apríli, no za jej nepríliš krásnym vizuálom sa skrýva hrateľnosťou napumpovaná mašina poskytujúca rozmanitú zábavu ako stvorenú na dlhé cesty autobusom či vlakom. Ak vášmu oku lahodí štýl série Dynasty Warriors, potom s Hyrule Warriors Legends nepochybíte. Škoda len tej vratkej technickej stránky, s ktorou môžu mať mnohí z vás veľké problémy pri jej prekonávaní.

Klady

  • Bohatá hrateľnosť
  • Mnoho hrateľných postáv plus Linkle
  • Zábavné súboje
  • Zaujímavý príbeh
  • Veľmi dobrý soundtrack

Zápory

  • Priemerná grafika
  • Hrozný framerate
  • Opakujúca sa herná náplň

Informácie o hre

Hyrule Warriors Legends

Hyrule Warriors Legends 2016

Obľúbená bojová hra z Wii U mieri teraz aj na Nintendo 3DS. Nemusíte sa však báť nejakého osekaného obsahu. Čaká vás úplne rovnaký mix postáv zo sveta The Legend of Zelda a akčná taktická hratelnosť série Dynasty Warriors.

  • Platforma: Nintendo 3DS
  • Žáner: Hack and slash
  • Výrobca: KOEI
  • Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: GameExpres.sk

Trailer GameExpres.sk

Korekcia: Simona Beňová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk