V dobách dávno minulých, keď hry na operačný systém iOS iba začali kvitnúť, sa medzi prvými „veľkými“ značkami objavil aj Mass Effect a zariadenie od Apple predstavovalo ideálny spôsob, ako fanúšikom skrátiť čakanie na druhý diel. Prechádzame trochu do nostalgie, ale krátky pohľad do histórie predstavuje ideálny spôsob, ako opätovne naštartovať sekciu venovanú platforme iPhone (resp. iPod Touch)….
Mass Effect Galaxy si získal pozornosť fanúšikov z viacerých dôvodov – iPhone/iPod Touch ako herná platforma v podstate neexistoval a vytvorenie hry podporenej takouto značkou sľubovalo určitú popularizáciu. Na druhej strane, Mass Effect už úspešne existoval aj v knižnom svete a nová platforma, resp. iný spôsob ako prezentovať ďalšiu kapitolu z bohatej ponuky ME univerza sa neodmieta. A ako vidíme dnes, ku knihám a iOS hre sa pridal aj komiks a čoskoro sa dočkáme aj anime.
Späť však ku Galaxy. Tá bola od prvého predstavenia prezentovaná ako krátka akčná hra s komiksovými vsuvkami, ktorá mala za cieľ priblížiť niektoré postavy z Mass Effect 2. Konkrétne sme sa stretli najmä s dvojicou Jacob Taylor a Miranda Lawson – kto hral druhý diel určite vie o koho ide a dozvedeli sme sa, ako sa spoznali počas riešenia ďalšej potýčky s Batarianmi.
Zachráň Citadelu, zachrániš vesmír – aj takto v krátkosti možno definovať príbehové pozadie hry, ktoré je prezentované prostredníctvom krátkych rozhovorov. Zabudnite na akúkoľvek voľnosť, síce je k dispozícii viacero odpovedí, vždy sa hráč dostane k rovnakému výsledku a síce sú v ponuke aj drsnejšie odpovede, žiadne včeličky (= paragon) ani čierne body (= renegade) sa udeľovať nebudú. A taktiež je jedno, akým spôsobom sa hráč snaží viesť rozhovor, vždy je potrebné spor vyriešiť ručne stručne pomocou zbraní.
Tým sa nepriamo dostávame k bojovej zložke, čo je druhý nosný prvok Galaxy. Bohužiaľ, chváliť nebudeme. Boje sú jedným slovom nudné a stereotypné. Herná obrazovka sa obmedzuje na to, čo vidí hráč na displeji iZariadenia a to je malé = okrem hlavného hrdinu sa na jednotlivých mapách objavujú 3-4 nepriatelia, pričom zameriavanie je automatické a pohyb sa riadi iba nakláňaním zariadenia. K dispozícii sú síce 3 základné schopnosti, tie sa nijak nevylepšujú (keď nerátam jednorázový príbehový upgrade pre každú z nich) a ich používanie v žiadnom prípade nezvyšuje taktické možnosti hrania.
Výslednú hrateľnosť teda možno definovať ako postupnú sekvenciu 3-4 bojových obrazoviek, ktoré sú oddelené nahrávacou obrazovkou, následným komiksovo rozhovorovým vstupom a opätovným 3-4 obrazovkovým bojovým stereotypom. Ako som už spomínal, boj nie je zábavný a od toho sa odvíja aj výsledné hodnotenie. Medzi klady možno zaradiť akurát príbeh, ktorý fanúšikom ME univerza predstaví novú minikapitolu celkovej zápletky a zároveň odomknutie hry sprístupní špeciálny dialóg v ME2. Pre ostatných hráčov však veru nie je o čo stáť. Hra taktiež v prípade starších zariadení (iPhone 3G) trpela náhodným poklesom FPS, počas aktuálneho testu na iPod Touch 4. generácie však bolo všetko v poriadku.
komiksová grafika rozhovorov a krátkych animácii príbeh |
|
Stereotyp Časté nahrávanie |
|
50% | |
VÝROBCA | Bioware |
CENA | 1,59€ |
PRODUKT NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
PRIPRAVENÉ V SPOLUPRÁCI S ESCAPE | |