Podľa inzerátu zverejnenom na webstránke greenhouse.io, ktorá firmám pomáha s regrútovaním nových zamestnancov, Sony hľadá šéfa svojej novej mobilnej divízie PlayStation Mobile Inc.
Táto osoba má byť podľa uvedených kritérií od Sony zodpovedná za „všetky aspekty expanzie našich hier z konzol a PC na mobilné live-service tituly.“ Ďalej v ponuke stojí, že nový šéf mobilných projektov bude riadiť vývoj sústredený „na úspešnú adaptáciu najmilovanejších herných PlayStation sérií na mobilné telefóny.“
„Zostavíte a budete riadiť tím, ktorý bude novou biznisovou jednotkou v rámci štúdií patriacich pod značku PlayStation.“
Z inzerátu teda vyplýva, že Sony plánuje podporiť svoje pôsobenie na mobilnej platforme, kam sa chystá priviesť nové tituly patriace pod celosvetovo známe značky – Uncharted, God of War, Last of Us a ďalšie. Je teda možné, ze v horizonte troch až piatich rokov sa dočkáme Kratosa, Nathana Drakea či Ratcheta s Clankom aj v štýle „on-the-go“.
PlayStation Mobile doteraz fungovala skôr len ako podpora známym značkám a existujúcim hrám na platformu PS – vyvinula niekoľko sprievodných aplikácií napríklad pre hry ako Sackboy, Erica, God of War či Until Dawn, nikdy však nič väčšie. Pre fanúšikov Uncharted napríklad divízia vyvinula v roku 2016 hru UNCHARTED: Fortune Hunter v štýle akčného puzzle, ktorá poskytovala bonusy pre hru viacerých hráčov vo štvrtom Uncharted s podtitulom A Thief’s End.
Vyzerá to tak, že PlayStation teda vstupuje do novej éry: najprv sa na PC dostávajú bývalé exkluzivity a teraz všetko nasvedčuje tomu, že nové diely slávnych videoherných sérií vyjdú plnohodnotne aj v štýle mobilných live-service hier. Samozrejme, takáto „odbočka“ určite neovplyvní prácu „first-party“ titulov a štúdií a pravdepodobne má ísť len o rozšírenie sérií, ktoré nebude mať dosah na „hlavné“ diely. Tak či onak však ide o veľký krok, ktorý sa nemusí všetkých hráčom a fanúšikom pozdávať.
Ako hodnotíte takúto stratégiu Sony vy? Chceli by ste si na mobile zahrať hry zasadené napríklad do svetov Uncharted či God of War, alebo podľa vás pôjde o akúsi „dehonestáciu“ takýchto značiek?