Je až smiešne a trápne, že Microsoft nevie „predať“ svoje hry tak ako Sony a Nintendo

Je až smiešne a trápne, že Microsoft nevie „predať“ svoje hry tak ako Sony a Nintendo

 

Nová doba si vyžaduje nový prístup.

Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.

Ďalší State of Play je za nami. Bez ohľadu na to, či sa vám Ratchet & Clank: Rift Apart alebo Horizon: Forbidden West pozdávajú alebo nie, tak jedno je zrejmé. Iba málokto dokáže zo svojich hier vytvoriť taký hype, ako Sony. A Nintendo.

Svoju kritiku teda budem logicky smerovať k Microsoftu. A aj keď bude chvíľu trvať, pokiaľ sa dostanem k pointe, tak buďte trpezliví a hádam pochopíte kam smerujem.

Minulý rok sa E3 nekonala kvôli COVIDu. Čo znamená, že herné leto plné ohlásení bolo roztrúsené na tri mesiace, kedy sa striedali väčšie a menšie herné konferencie, prezentácie a ďalšie podujatia. Jedno však bolo zrejmé. Herný priemysel E3 nepotrebuje. A dokonalo to ukazuje Sony. To síce malo veľkú „PlayStation 5 Showcase,“ no japonská spoločnosť sa naučila, že nepotrebuje jedno podujatie v strede roka, aby si „vystrieľali“ všetky náboje a ukázali všetko. Preto sme sa ďalšej prezentácie dočkali v septembri a vždy pred vydaním ich veľkej exkluzivity sa k nám dostáva nová a nová prezentácia.

Dnes je doba internetu. A jediné, čo potrebujete na to, aby ste svoju hru predali je stream. Nepotrebujete na to veľkú show. Stačí oznámenie na sociálnych sieťach niekoľko dní predtým, ako sa má začať a hráči sa nahrnú. Nepamätám si, kedy Microsoft dokázal vygenerovať taký hype okolo svojej hry ako Sony so svojimi State of Play alebo Nintendo so svojimi Direct.

Hlavne Sony si zaslúži obrovskú pochvalu. Ich State of Play formát je excelentne zvládnutý pretože dokáže pritiahnuť pozornosť hráčov na jednu jedinú hru a robí z jej vydania podujatie. A výsledok sa dostavuje okamžite. Stovky tisíc hráčov bažiacich po záberoch z hrania si zaplo stream, aby sledovali, kam sa posunie príbeh Aloy.

Microsoft na druhej strane je kostrbatý. Stále sa spolieha, že stačí jedno-dve podujatia ročne, kde ukážu svoje projekty a potom večné ticho až do budúceho roka. Čo je inak paradox, pretože manažéri sociálnych sietí Xbox platformy sú v posledných mesiacoch úžasní. Konštantne sa k nám dostávajú ohlásenia nových Game Pass hier, FPS Boost funkcie a všetkého možného. Akurát chýbajú prezentácie hier.

343 Industries namiesto toho, aby nám ukázali Halo Infinite vo videu, píšu blogy. A čakajú na veľké podujatie Microsoftu, kde ukážu aj zábery z hrania. No nebolo by efektívnejšie, ak by sa Halo Infinite dočkalo samostatnej prezentácie a nebolo by súčasťou veľkého podujatia? Alebo ešte lepšie...nech bude súčasťou podujatia s krátkym gameplayom, ale nech sa mesiace pred vydaním dočkáme samostatného streamu nazvaného „Xbox Spotlight (názov ktorý som si teraz vycucal z prsta). Proste na drzovku skopírovať formát State of Play (rovnako, ako Sony skopírovalo Nintendo Direct). Lebo tento formát funguje a funguje najlepšie na generovanie hypu okolo hry.

Microsoft má dokonca ešte aj tú výhodu, že nemusí ľudí presviedčať, že musia za novú AAA hru nechať v obchode 80€, pretože všetky ich first-party hry idú automaticky do Game Passu. Čo sa samo o sebe marketingovo píše.

Samozrejme, druhou vecou sú hry. Microsoft si zjavne nespravil všetky domáce úlohy čo sa týka prípravy first-party obsahu pri vydaní svojej novej konzoly a má obrovské šťastie, že má Game Pass, ktorý ho ťahá vpred. No, ak sú hry v nepripravenom stave, tak asi sa ich nedá ukázať vo forme, ktorá by očarila možných zákazníkov. Ďalšou otázkou zostáva aj to, aký vplyv na rýchlosť vývoju hry má príprava takéhoto rozšíreného dema na podujatie. No osobne si myslím, že to za to stojí.

Microsoft teda musí spraviť jednu vec. Inšpirovať sa Toddom Howardom. Teraz, keď má Bethesdu vo vačku, tak neexistuje dôvod, prečo by to nemohol urobiť. Nikdy som nebol fanúšikom Bethesda RPG hier, no Todd Howard by mi vedel predať hocičo. Pamätám si, keď som bol v roku 2015 na E3 a podarilo sa nám dostať na Bethesda konferenciu. A zážitok, ktorý si pamätám do dnešného dňa bola prezentácia Fallout 4. A to aj napriek tomu, že som sa k hre dostal až v roku 2021 po pridaní do Game Passu.

Každopádne. Išlo o masívnu 34-minútovú prezentáciu, ktorú viedol Todd Howard a ktorý nám ukázal mnoho aspektov hry. A tým, že Howard je charizmatický človek a vynikajúci prezentér, tak som mu túto prezentáciu zožral aj s návnadou. Toto je spôsob, ako sa majú prezentovať hry!

A to isté spravil aj s Fallout 76, bez ohľadu na to, ako dopadol výsledný produkt. A to je to, čo sa snažím povedať. Aj Destruction All Stars nedopadol dobre. No to nebránilo Sony, aby mu dalo šancu vyniknúť. Pretože úlohou vydavateľa by malo byť dať hre každú dostupnú šancu na to, aby sa dostala k hráčom. Nie ju aktívne pochovávať v marketingu.

Takže, osobne dúfam, že marketing Xboxu sa inšpiruje marketingom Bethesdy a nie naopak. E3 prezentácia Xboxu a Bethesdy má mať 90 minút. A pevne dúfam, že minimálne 20 minút z tejto prezentácie dostane do rúk Todd Howard, aby nám predstavil Starfield. A že potom sa Microsoft konečne naučí predávať svoje hry. Pretože viete čo je väčšou tragédiou ako mať slabnú first-party ponuku? (čo bol problém Microsoftu v minulej generácii) Mať 23 štúdií a vo vývoji hry ako Starfield, The Elder Scrolls VI, Forza Horizon 5, Perfect Dark, Everwild, Fable, Wolfenstein III, Deathloop, GhostWire: Tokyo, Halo Infinite, Gears 6, Psychonauts 2, Indiana Jones, State of Decay 3, Forza Motorsport, Avowed, The Outer Worlds II, Hellblade 2 a kopec ďalších a nenechať ich zažiariť samostatne a namiesto toho sa snažiť napratať ich do 90-minútovej E3 konferencie.

Moja jediná viera je v to, že úspech samostatnej prezentácie Age of Empires IV, ktorá prebehla v apríli presvedčí Microsoft že vynaložené úsilie predstaviť svoje first-party hry takouto formou stojí za to.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk