Spätná kompatibilita neznamená koniec remastrom

Spätná kompatibilita neznamená koniec remastrom

 

Bohužiaľ...

Viem, že to nie je populárny názor, no už som to raz písal, že jedna z vecí, ktoré ma výslovne obťažujú sú remastre. Pozor, nemám na mysli REMAKE, to je úplne niečo iné a proti nim nemám absolútne nič – ak sú teda dobre urobené. Tiež je dôležitý aj výber titulu.
Na druhej strane remastre sú vec, na ktorú som už naozaj alergický. Narýchlo zbúchaná patlanina s HD textúrami nespraví lepšiu hru. Keby som chcel zlé ovládanie a chyby, zahrám si originál. Rok čo rok sa posúvame dopredu, či už po vizuálnej stránke alebo aj hudobnej, nehovoriac o čoraz lepších herných mechanikách atď... Nehovorím, že všetky sú hrozné, ako som povedal, venoval som sa tomu už, nájdete to v článku pod odsekom.

Nová PlayStation bude spätne kompatibilná minimálne s PS4. To je fajn. Xbox to dotiahol do dokonalosti a ohlásil spätnú kompatibilitu úplne, čo znamená, že si tam zahráte aj hry z úplne prvého Xboxu. Klobúk dole. Človek by si povedal, že takto sa aspoň zbaví remastrov... Žiaľ, je jasné, že to tak nebude.
Dôvodov je niekoľko ale hlavný sú peniaze a rozmaznanosť, či nevedomosť hráčov. Z môjho vlastného prieskumu, kde som oslovil X ľudí, viac ako 75% nevedelo rozdiel medzi remastrom a remakom. Na to presne herné štúdia spoliehajú a spoliehať budú.

Namiesto toho, aby vydali nejakú aktualizáciu, ktorá nám vylepší textúry a prispôsobí ich 4K, ohlásia „remaster legendárnej hry“. Samozrejme, ľudia po tom siahnu, pretože nevedia, že to je to to isté čo možno aj majú doma, len to o niečo lepšie vyzerá.
Za málo peňazí, veľa peňazí. Toto je politika herného priemyslu (teda v niektorých štúdiách). Mikrotranzakcie sú toho krásnym príkladom, no nechcem odbiehať. Na „preprogramovanie“ hry z FHD do 4K nie je potreba toľko ľudí ani peňazí, ako na vytvorenie úplne novej hry. Navyše, ľudia ten titul už poznajú, vedia, že to je zrejme dobrá hra, tak si to kúpia. Kto je aspoň trošku realista, ostane v 90% prípadoch sklamaný, lebo príde na to, že to nestojí za tie peniaze. Jediným plusom ostáva, že má daný kúsok na súčasný systém a môže po tom siahnuť, keď bude chcieť.

Posledná generácia konzol bola plná remastrov a remakeov. To musí uznať každý. Nehovorím, že tu neboli nové kúsky, no aj tak, každému ostane v pamäti, kedy sme na PS4 a Xbox One dostali „staré klasiky v novom kabáte“. Tento nie úplne pozitívny precedens sa pretaví aj do nasledujúcej generácie. Prečo? Lebo to stojí menej a stále sú hry, ktoré sa dajú „upraviť“. Ďalší problém je, že vždy bude nejaká hra, ktorá „stojí za to“ a vždy sa nájdu ľudia, ktorí to kúpia.

Ja nehovorím, že to je zlé, no nie je to ani dobré. Všetkého veľa škodí a remastre sú zlé aj v malom množstve. Keď som sa rozprával so známymi, ktorí nevedeli rozdiel medzi remastrom a remakeom a vysvetlil im rozdiel, sami povedali, že remake je určite lepšia voľba. Samozrejme, povedali aj B a to, že ak by nebola iná možnosť, tak nakoniec siahnu aj po remastri.
Dopyt tvorí ponuku (ak si dobre pamätám). Ťažko apelovať na ľudí, aby to nekupovali, že to nedáva zmysel, pretože keď danú hru chcú, kúpia si ju. Je jedno, že to je to narýchlo odfláknutá somarina plná chýb. Fanúšikovia po tom siahnu a aj keď nebudú spokojní, hra sa bude predávať, lebo má meno. Tak sa ale týchto vecí nikdy nezbavíme... Hovorím ešte raz, remake mi nevadí ale remaster je niečo ako mikrotransakcie. Nemá tu čo robiť. Vidina rýchlo a lacno zarobených peňazí v herných štúdiách bude stále a kde to nejde malými rýchlymi predajmi, tam to pôjde takto.

Predstavte si, že prídete do obchodu a vypýtate si 10 rožkov. Oni povedia, že majú len trojdňové ale že ich ohrejú. Vy budete súhlasiť ale oni to vzadu ohrejú v mikrovlnke a vy na to prídete až doma. Toto sú remastre dámy a páni...

Tento text je subjektívnym názorom autora a nereprezentuje názor celej redakcie, alebo webu Gamesite.sk.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk