Ako sme spomínali v sumáre druhého dňa Gamescomu, navštívili sme aj SEGU, kde sme počas 2 hodín stihli absolvovať prezentácie 4 hier – Binary Domain, Sonic Generations, Rise of Nightmares a aj očakávanú FPS akciu Aliens: Colonial Marines.
Začnime s Binary Domain – prvé čo si všimnete je fakt, že ide o klasickú „východnú“ akčnú hru. Dizajn jednotlivých postáv, ale najmä hlavné menu a grafické rozhranie (vrátane textovej časti rozhovorov), ako keby ostatným východným hrám z oka vypadlo. Druhý pohľad však odhalí zaujímavý aspekt tohto tiulu.
Binary Domain je akčná hra, ktorá značne využíva interakciu hrdinu s tímom pozostávajúcim z dvoch spolubojovníkov. Vývojári sa pokúsili túto interakciu obohatiť pomocou takzvaného „consequence“ systému. V podstate každá vaša akcia, či už je to spôsob boja alebo komunikácie so spolubojovníkmi sa prejaví na ich správaní k vám. V rámci prezentovaného dema sme mali predstavené dva základné príklady a tou je nulová dôvera (s týmto stavom hru začínate) a druhý pohľad ponúkla maximálna dôvera. Samozrejme, stupeň dôvery sa neustále mení a nikdy nie je statický a to že dosiahnete maximum neznamená, že ho nemôžete stratiť. Mimochodom, aktuálnu dôveru si môžete hocikedy skontrolovať, je znázornená vo forme stĺpca hneď vedľa fotky postavy. Zaujímavo pôsobí fakt, že vzťahy v tíme by mali ovplyvňovať aj vetvenie samotného príbehu, nejakú veľkú nelinearitu však určite nečakáme.
Prejdime však k boju, ktorý sa radí do kategórie klasických „cover“ strieľačiek z pohľadu tretej osoby – ak ste hrali Mass Effect alebo Gears of War, určite viete, čo môžete očakávať. Spoločným aspektom Binary Domain a Mass Effectu je aj už spomínaný tím, ktorý pozostáva z troch členov a taktiež aj možnosť striedať spolubojovníkov. Hra ponúkne viacero rôznych postáv s rozličnou špecializáciou, v deme sme však videli iba ženskú postavu FAIN (špecializácia na odstreľovacie pušky) a robota CAIN.
Obidve postavy však v prípade nízkej dôvery hráčovho hrdinu pomerne ignorovali a celkový boj bol značne nesynchronizovaný. Žiadosť o podpornú streľbu alebo krytie, prípadne prosba o záchranu, to všetko sa stretlo s negatívnym ohlasom a hráčov hrdina sa musel spoliehať iba sám na seba (a zo smrteľného kŕču sa „vyliečiť“ vlastnou injekciou). Na druhej strane, pri vysokom stupni dôvery sa boli spolubojovníci schopní za vás obetovať, pružne reagovali na vaše povely a samotný boj tak pôsobil jednotnejšie. Mimochodom, počas boja s vami spolubojovníci taktiež komunikujú a reagujú na vaše činy, pričom pokiaľ vás karhajú ich pokojne môžete slovne poslať kade ľahšie, cesta k vzájomnej symbióze však týmto smerom nevedie. Binary Domain taktiež plánuje využiť aj ovládanie hlasom pomocou headsetu, táto vlastnosť bude k dispozícii aj pre PS3 aj na Xboxe 360.
Aby sme celý systém „dôsledkov“ nejako zhrnuli – ide o zaujímavé obohatenie hrateľnosti, kvalitnú hru vám však negarantuje. V tomto smere bude záležať, akým spôsobom dokážu vývojári navrhnúť a spraviť akčnú zložku zábavnú. Prezentovaná ukážka sa odohrávala v prostredí tokijského futuristického metra roku 2090 a síce nepôsobila nezáživne, hodnotiť podľa nej celú hru je nemožné. Malým bezvýznamným plus je aj určitá podobnosť s titulom Vanquish, ktorý sa tešil veľmi kladnému prijatiu kritiky. Binary Domain vychádza 17. februára 2012 a určite ju budeme sledovať – vyššie predstavený systém dôsledkov v kombinácii s prípadnou zábavnou hrateľnosťou a zaujímavým príbehom (v hre sa objavuje skupina robotov, ktorí vyzerajú ako ľudia, správajú sa ako ľudia a myslia si že sú ľudia – Blade Runner anyone?) môžu spraviť z Binary Domain pomerne kvalitný herný materiál.