Štvrtok sa niesol v znamení otvorenia výstavy pre každého. Aj z toho dôvodu sme sa celý čas pohybovali v biznis sekcii, pretože verejná časť výstaviska sa dala definovať slovami „čakacie rady“ a „tlačenica“, nehovoriac o nie príliš príjemnej vôni v ovzduší – tak to už však na masových akciách býva.
Prezentácie sme začali vo veľkom štýle – rezervovaná hodinka v Bethesde sa nakoniec ukázala byť venovaná titulu RAGE. K dispozícii sme dostali PC a hodinu na hranie. Dojmy z hry zhrnieme v samostatnom článku, v rýchlosti vám teraz môžeme povedať, že sme neboli sklamaní. Bethesda na Gamescome novinárom prezentovala aj ďalšie hry – Skyrim, Prey 2 a Dishonored. Skyrim bol nekompromisne „vybookovaný“ a nepomohli ani naše smutné psie oči. Dostali sme sa však aspoň na prezentáciu Dishonored (preview ste si mohli prečítať už vo štvrtok!), kde sme sa v krátkosti stihli porozprávať aj s hlavným dizajnérom Harveym Smithom. Ako už bolo spomenuté v preview, Harvey sa značne podieľal na dizajne prvých dvoch Deus Exov a taktiež sa podpísal aj na Thiefovi 3 a v neformálnom rozhovore sa nám priznal aj s tým, že vývojársky tím doslova neznáša obal hry Deus Ex: Invisible War, bohužiaľ ho však francúzsky marketingový tím dostal až na police obchodov.
Dishonored bolo prezentované spoločne s Prey 2. Pokračovanie sa od svojho predchodcu výrazne odlišuje a namiesto lineárnej FPS pôjde o FPS situovanú do relatívne otvoreného sveta na planéte Exodus. Prezentácia na nás pomerne zapôsobila, takže Prey 2 sa ešte na Gamesite.sk budeme venovať vo forme kratšieho preview. Aby sme zhrnuli našu návštevu v Bethesde – boli prezentované 4 tituly, 3 z nich sme videli a pri pohľade na Skyrim demo z Quakeconu možno rozhodne povedať, že Bethesda má na nás pripravený skutočne výborný line-up a tešíme sa na každú zo spomenutých hier.
CD Projekt RED nám odhalil okrem Xboxového dema hry Zaklínač 2 (môžete ho vidieť v tejto novinke) aj re-edíciu PC verzie 2.0. Upgrade na 2.0 bude dostupný zadarmo všetkým majiteľom pôvodnej hry, teda rovnaký prípad ako pri vydaní rozšírenej verzie prvého Zaklínača. K samotnej Xbox verzii niet čo dodať, CD Projekt RED sa snaží, aby nešlo iba o narýchlo upravený port, ale aby Xbox verzia bola plnohodnotnou hrou. Tomu prispôsobili aj potreby ovládania a upravili grafiku, ktorá na pomery tejto konzoly vyzerá pomerne výborne. Xbox verzia taktiež ponúkne viacero vylepšení, tie však budú implementované aj do PC verzie 2.0 – spomeňme upravený tutorial, novú Dark náročnosť, mód Arény a grafické a hrateľnostné vylepšenia. CD Projekt RED treba pochváliť aj za celkovú prezentáciu press kitov – pred rokom dávali novinárom vystrihovačky postavičiek zo Zaklínača, tento rok každý z novinárov dostal obálku so svojim menom a list od Geralta z Rivie.
Vo 1C sme skúšali hru Red Orchestra 2 a pokiaľ sa vám Counter-Strike alebo Day of Defeat zdajú ako nerealistické FPS hry, určite vyskúšajte novú Red Orchestru. Podľa slov Tonyho Gillhama, producenta hry, sa dokonca aj niektorí z fanúšikov pôvodnej hry sťažujú na prílišný realizmus dvojky. Uvidíme ako dopadne finálny produkt, pravdou však je, že sme počas hrania umierali pomerne ľahko a často.
Na skok sme si opäť odskočili aj do EA, kde sme mali pôvodne dohodnutú prezentáciu Battlefield 3. V rámci registrácii však EA zmenili systém a do miestnosti sme sa už nevošli, nemali sme ani čas počkať na ďalšiu prezentáciu, tak sme skončili pri FIFE. Prvým krokom bolo vyhľadanie Slovenska, náš národný tím však v hre stále chýba a to aj napriek tomu, že sme pred rokom skončili na 16. mieste v rámci MS v Afrike. Reprezentácia ČR ešte v hre bola, vo predávanej verzii však taktiež bude chýbať. Túto problematiku sme potom prebrali aj s producentom hry – podľa jeho slov sú licencie na druhom mieste z hľadiska celkových nákladov a okrem globálnej zmluvy (napr. s FIFOU alebo UEFA) musia mať uzatvorené zmluvy aj s futbalovými zväzmi niektorých krajín. Problémom je však situácia, kedy predaje hry v danej krajine nie sú natoľko veľké, aby sa EA Sports oplatilo investovať do licencie. To je prípad FIFY 12 v súvislosti so SR a v prípade tohto ročníka aj s ČR. K samotnej hre môžeme povedať, že autori opäť vylepšili fyziku a systém kolízií, hra opäť pôsobí realistickejšie, ale na podrobnejšie postrehy budeme potrebovať viac ako jeden zápas, ktorý sme si stihli zahrať.
Nasledovala dvojhodinovka v SEGE a predstavenie titulov Binary Domain, Sonic Generation, Rise of Nightmare a Alien Colonial Marines – týmto hrám sa budeme venovať v samostatnom článku, ktorý sa na Gamesite.sk objaví ešte dnes alebo zajtra.
Deň sme ukončili v Ubisofte – okrem Ghost Recon Future Soldier sme sa dostali aj na prezentácie Far Cry 3 (ukazovali v podstate to isté ako na E3) a Assassins Creed Revelations. Táto prezentácia bola veľmi žiadaná a prakticky neustále bolo v miestnosti viac ľudí ako povoľovala kapacita slotov. Demo si môžete pozrieť aj v našej novinke a zopár našich postrehov nájdete v samostatnom článku, kde sa budeme venovať aj ostatným hrám od Ubisoftu.
Pred odchodom z výstaviska sme v rýchlosti ešte stihli vyspovedať vývojárom z ArenaNetu ohľadom Guild Wars 2, neboli však príliš zhovorčiví, čo sa neoznámených vecí týka, takže nám odmietli aspoň čo i len naznačiť, aké by mohlo byť posledné povolanie v hre. Na druhej strane priznali, že hra ako Guild Wars 2 si určite zaslúži zberateľskú limitovanú edíciu a že v prípade pozvánok do uzavretej bety GW2 nebudú zvýhodňovať hráčov pôvodných Guild Wars.
Na Gamescome boli v súvislosti s GW2 predstavené možnosti nového PvP a taktiež aj niekoľko zmien v samotnom hernom systéme. Keďže pod hlavičkou NCsoft sa predstavilo aj nové MMORPG Wildstar, je veľmi pravdepodobné, že sa na tieto dve hry ešte pozrieme v samostatnom článku.