Tlačovej konferencie spoločnosti Blizzard sme sa zúčastnili pravdepodobne ako jediní zástupcovia zo Slovenska. Konferencia sa niesla v znamení všetkých značiek Blizzardu (Diablo, StarCraft, WarCraft) a medzi prezentujúcimi sa objavili Jonny Ebbert – Senior Game Designer, Tom Chilton – Game Designer, Chris Robinson – Art Director, Josh Mosqueira – Lead Designer a Jay Wilson – Game Director. Jay sa objavil na GamesCome aj minulý rok, kedy prezentoval novinky zo sveta Diabla – systém spoločníkov v Diable 3. Poďme teda na to.
Ako prví sa na pódiu objavili Jay a Josh, ktorí nás oboznámili s novinkami ohľadom Diablo 3 – najmä filozofia niektorých ingame systémov. V predchádzajúcej hre bola obtiažnosť nastavená pomerne jednoducho – prešli ste Normal, odomkla sa Nightmare a po jej dokončení aj Hell. Okrem zvýšenia obtiažnosti ste však samozrejme dostali aj prístup k novým predmetom.
V Diablo 3 bude fungovať systém obtiažnosti tak isto, bude pirdaná nová obtiažnosť Inferno a tá bude momentálne najťažšou. Princíp je jednoduchý, hráč má napr. lvl 60 (maximálna hranica) a Inferno level bude vždy o jeden vyšší, v tomto prípade 61. Samozrejme, že nová výzva si vyžaduje novú motiváciu a INferno ponúkne množstvo nových a exkluzívnych predmetov pre túto obtiažnosť.
V podstate monštrá su v Inferne agresívnejšie, rýchlejšie, ťažšie na zabitie a silnejšie. Zároveň budú disponovať aj viacerými silami. Náročnosti bude odpovedať aj "gear" a vzhľad postavy špecifický pre každú obtiažnosť. Podobne bude môcť možné upgradovať aj pomocníkov – artisanov a obtiažnosť sa bude podpisovať aj na runách. Prakticky každá obtiažnosť má 2 ranky, iba inferno má 1 – maximálny lvl 7 pre runy.
Jay taktiež spomenul, že rozvoj postavy má v konečnom dôsledku vplyv na to, ako bude postava na lvl 60 vyzerať, ale to je v podstate zrejmé. Ďalšou témou bol tzv. "end-game" obsah, Blizzard si v tomto smere necháva otvorené dvere – podľa Jayových slov majú dostatočne veľa možností ako hru ďalej rozširovať.
Jonny prešiel od Diabla k StarCraftu. Heart of the Swarm pokračuje v podstate v tom, čo začali Wings of Liberty. Hlavný dôraz bude kladený na Kerrigan, ktorá by sa mala objaviť v prakticky v každej misii. Postupne sa bude zlepšovať a hráči získavať prístup k novým schopnostiam, zároveň ale budú môcť ovplyvňovať jej bojový štýl. Jej prítomnosť na bojisku by však mala byť pre hráča značnou podporou.
Novým zaujímavým aspektom bude možnosť zbierať nové druhy Zerglingov a následne ich evolvovať. Mutáciou budete môcť získať viaceré nové schopnosti a tento prvok bude samozrejme využitý aj v rámci kampane, ktorá by mala obsahovať cca 20 misií. Môžete sa tešiť aj na Blizzard DOTA, ktorá sa objaví v období uvedenia HoS na trh. Samozrejmosťou budú nové multiplayerové jednotky a mapy a ďalších noviniek sa dočkáme na Blizzcone.
Tom na záver ešte predstavil novinky zo sveta WarCraftu. Spomenuté boli nové možnosti úpravy brnenia (už sa tešíte na hráčov v Battlegrounde, ktorí si budú maskovať brnenie? 🙂 a taktiež aj uvedenie novej služby Void Storage, ktorú možno definovať ako "druhú banku". Aké budú detaily jej používania však nebolo spomenuté. Treťou novinkou je tzv. Raid Finder, ktorý v podstate funguje rovnako ako Dungeon Finder, ktorý množstvo hráčov každodenne využíva. Raid Finder bude podporovať skupiny až do veľkosti 25 hráčov.
Na záver ešte zopár informácii z Q&A časti, ktorej sa zúčastnil aj Frank Pearce, jeden zo spoluzakladateľov Blizzardu – beta Diabla 3 by sa mala objaviť niekedy v priebehu Q3 2011 – ideálne koncom septembra, ale nič samozrejme nie je garantované. Rovnako ani dátum vydania, ku ktorému bola klasická odozva "When it's done". Novinári sa taktiež pýtali na možné obmedzenia v rámci kupovania predmetov za reálne peniaze – žiadne obmedzenie nebude a hráči si budú môcť kúpiť doslova každý jeden predmet v hre, samozrejme za predpokladu, že ho iný hráč predáva. Na druhej strane, novinka vo WoWku – možnosti úpravy grafiky brnení bude obmedzené typom a taktiež nebude možné aplikovať výzor legendárneho gearu. Trochu humorná situácia bola v súvislosti s Diablom na konzolách, Josh bol predstavený ako "lead designer Diabla 3 pre konzoly", čo samozrejme vyvolalo otázku, či môžeme Diablo 3 pre Xbox a PS považovať za potvrdenú vec. Odpoveď bola opäť klasická a po X-tý krát spomenutá – Blizzard zisťuje možnosti konzol z hľadiska Diabla a určite by radi toto akčné RPG ponúklo aj publiku konzolových hráčov (čo môžeme chápať ako nepriame áno). Zaujímava otázka bola, akých chýb sa Blizzard dopustil vo svojej histórii. Frank celkom kriticky priznal niekoľko prípadov a medzi nimi aj podcenenie záujmu zo strany hráčov o World of WarCraft, čo sa prejavilo aj v problémoch hry pri spustení.