Úvod prezentácie začína ďakovaním všetkým, ktorí verili a pomohli Borderlands k úspechu. Nie je to všetko iba o Kalom Dutom XY(Call of Duty), ale niekedy treba vyskúšať aj niečo nové a v prípade Borderlands sa to vyplatilo. Jednotka bola predstavená na Gamescome a preto sa Gearbox opäť rozhodli dvojku prvýkrát odhaliť svetu práve na Gamescome.
Dvojka na prvý pohľad vyzerá totožne ako jednotka – grafický štýl, HUD panel, všetko je totožné. Niežeby to niekoho prekvapovalo, ale kto by čakal nejaké zmeny, v tomto smere ich nenájdete. Prejdime k samotnému demu – vývojári okrem klasického zabíjania príšer prezentujú aj hádzanie zbraní, ktoré po dopade vybuchnú. Ďalšou zaujímavosťou sú nepriatelia, ktorí taktiež dokážu hádzať predmety – okrem klasických kameňov tí silnejší zvládnu aj auto a to keď vás trafí nie je žiadna sranda. Tieto situácie pritom nie sú skriptované a príšera sa tak môže rozhodnúť či predmet hodí alebo nie.
Medzi novými zbraňami sa nachádza zopár kúskov, ktoré nie sú zrovna obvyklé, spomeňme model zbrane poskladanej z rôzneho plechového odpadu. Funguje však bezchybne a dokáže nepriateľa odpraviť na druhý svet. Autori sa taktiež snažili oživiť celkovú atmosféru sveta a okrem rôznych vrtných veží by sme mali natrafiť aj na ďalšie objekty, ktoré prehĺbia pocit žijúceho sveta. Samozrejme sa vracajú aj vozidlá, ktoré vám cestovanie po svete urýchlia. Mimochodom, hráčov hrdina v live deme je level 04.
Borderlands 2 sa pohralo aj s AI a z času na čas sa tak môžete stretnúť so správaním, ktoré by sa vám mohlo zdať predskriptované, podľa slov vývojárov však nie je. Veď, skúste si prejsť danou časťou opäť. Nepriatelia by sa taktiež mali rôznorodo správať, pokiaľ sú napríklad zranení, je možné že sa utečú skryť a pridajú sa k ďalšej skupine nepriateľov. Zábavný aspekt hra nestratila, medzi novými nepriateľmi nájdete aj silnejšieho minibossa, ktorý má na štíte priviazaného ukričaného "midgeta" :).
Z ďalších noviniek spomeňme zmenu systému v co-op multiplayeri, ktorý bol z času na čas v jednotke problémový a mnohokrát sa hráči stretli so stretom záujmu v otázke questov – najmä keď sa stretli hráči s rozdielnym progresom v hre, tak to mohlo niekomu narušiť kontinuitu herného zážitku. V dvojke by však tento problém mal byť odstránený a samotní vývojári hráčov vyzývajú ku co-op hraniu. Sme zvedaví, ako budú tieto zmeny vyzerať vo finálnom produkte a v praxi.
Pokiaľ máme Borderlands 2 zhrnúť – ide o klasický príklad pokračovania. Či bude lepšie povedať nevieme, vývojári sa však s hrou pohrali a do zavedeného konceptu priniesli zopár noviniek v snahe zlepšiť celkový herný zážitok. Na prvý pohľad najviditeľnejšou zmenou bude pravdepodobne zmena herného sveta – hoci je štýlovo podobný jednotke, nejde o jeho kópiu. V princípe však môžeme náš pocit z prezentovaného dema zhrnúť slovami pokiaľ vás bavila jednotka, budete sa výborne baviť aj pri dvojke. Nový svet, noví nepriatelia a nové zbrane už čakajú. A pokiaľ ste jednotku nehrali, máte stále dostatok času to napraviť.
{embed_video http://www.gametrailers.com/video/gc-11-borderlands-2/719041 //images.gamesite.sk/screens/gxrb3cct0b.jpg}