Lead dizajner hry Tom Galt nám predstavil gameplay demo Darkness 2, ktoré sa odohráva v prostredí karnevalu s názvom Hellgate Field.
Už zo začiatku dema je snaha autorov prezentovať základný problém hlavnej postavy, ktorým je vnútorný démonický hlas (využitie démona v hre je však zďaleka rôznorodejšie a taktiež aj jeho vnútorný boj s ním) a rôzne halucinácie. Priebeh prezentovaného dema sa odohráva v prostredí spomenutého karnevalu, kde maniakálni nepriatelia (jednoducho povedané psychopati) pomerne šikovne dotvárajú celkovú atmosféru. Darkness 2 sa okrem klasického využívania zbraní spolieha aj na démonické vlastnosti hlavnej postavy, ako je smrteľný úder nepriateľovi alebo vykusnutie jeho srdca.
Darkness 2 obsahuje tzv. talent strom, ktorý je rozdelený do 4 odvetví. Hráč si môže vylepšovať zbrane, démonické ruky atď. Celkovú atmosféru dotvárajú aj nepriatelia, ktorí s Jackom komunikujú "Brotherhood will never stop" (subjektívne mi atmosféra čiastočne pripomínala Bioshock 2, hoci jej štýl je značne odlišný), ale aj pomerne častý (aspoň v rámci dema), už spomenutý, vnútorný boj Jacka s vnútorným démonom. Z ďalších drobností spomeňme možnosť držania a používania dvoch rozdielnych zbraní súbežne (počas dema to bola konkrétne pištoľ a samopal) a z času na čas sa objavia aj predskriptované momenty, tie však nie sú príliš časté. Na záver ešte spomeniem graficky špeciálne zvýraznené srdce u nepriateľov a skok do reality na konci dema. Bude zaujímavé sledovať vo finálnej verzii nakoľko bude realita hrať dôležitú úlohu v celkovom príbehu – Jack je pravdepodobne na psychiatrii, samotná hra je jeho podvedomie a záverečné slová live dema sú "Neboj sa Jack, pomôžeme ti!."
Prezentované demo ako celok na nás pomerne zapôsobilo. Síce pravdepodobne nepôjde o hru roka, FPS žáner však určite dostane veľmi dobrý prírastok – atmosféra, démon, realita a podvedomie v rámci príbehu, to všetko sa značne odlišuje od tuctových FPS a predstavuje pomerne silné stavebné kamene úspechu. Snáď sa celá hra bude niesť v tomto duchu.