Štýl hrania a najmä súbojov pripomína Quantum, zatiaľ čo atmosférou ide o kríženca poslednej misie v Beyond a hororového „fílingu“ Alana. Znie to super, ale náhoda to určite nie je. Stačí sa totiž pozrieť na menovku autorov.
Sú nimi talentovaní kreatívci zo štúdia Remedy, ktoré stojí ako za Alanom Wakeom, tak aj za Quantum Break. Obe hry boli medzi používateľmi populárne, a tak nie je ich kombinácia ničím prekvapivým. Napohľad ide takpovediac o „hotovú vec“, zaručený hit – a aj keď je opak pravdou, z toho, čo sme na Gamescome videli, súdime, že tento prípad naozaj môže nastať. Aspoň čiastočne.
Správne, ide o ďalšiu hru oznámenú na E3 a prezentovanú až na Gamescome.
Ak som vás navnadil, neurazte sa za menšiu studenú sprchu: Control vychádza až niekedy v roku 2019, bez presnejšieho dátumu. Ešte si teda trochu počkáme…
A vy si myslíte, že váš prvý deň v novej práci bol zlý?
V tejto psychologicko-akčno-hororovej hre CONTROLujete postavu menom Jesse, novú riaditeľku Federálneho kontrolného úradu (Federal Control Bureau), ktorý však napadli, zamorili a takmer aj vyzabíjali nadprirodzení démonickí nepriatelia. Ide o útvar vskutku tajomný a čo presne spadá pod jeho kontrolnú funkciu, je nateraz záhadou samo o sebe. V každom prípade dostanete, ako nový šéf, okrem povzbudzujúceho plesnutia po chrbte aj unikátnu osobnú zbraň, ktorá je schopná meniť svoj tvar a je naprieč hrou vylepšovateľná. Podľa slov vývojárov bol na tento prvok hry kladený veľký dôraz, nakoľko vaša „paranormálna pištoľ“ je privilégiom vyhradeným len pre uradujúceho veliteľa Úradu.
Čo to je za pracovnú morálku?! Ako si to dovoľujete, len si tu tak lietať?
Práve okolo tejto organizácie by sa mal krútiť celý príbeh, ktorý je, a to myslím smrteľne vážne, zasadený do jednej budovy. Ale pozor, podobne ako s vašou zbraňou, aj tentoraz ide o niečo neustále sa meniace a navonok klamlivé. Priestory Úradu sú zdanlivo gigantické a skladajú sa z mnohých miestností, pričom mnohé sprístupníte až keď odomknete potrebnú schopnosť. Hra má teda charakter akéhosi „polootvoreného“ herného prostredia s psychologickými prvkami: interiér Úradu sa totiž počas hry mení, a tak v podstate nemáte dojem, že sa stále nachádzate v jednej budove. Aj keď… je to vôbec budova? Tak či onak, práve na toto som sa remeďákov po skončení prezentácie pýtal. A odpoveď bola jasná: je to jedna lokácia… ale veľká!
Ako sme sa dozvedeli, každé dvere v tomto blázinci zamorenom entitami nazývanými „The Hiss“ vedú inam, tešiť sa teda môžeme na temné hororové bludisko ako z iného sveta. Vašou hlavnou úlohou bude, samozrejme, zistiť, čo presne sa stalo, no v hre budú figurovať aj vedľajšie misie zahŕňajúce napríklad preživších pracovníkov. Okrem paranormálnych prvkov patrí medzi dominanty prostredia aj to, že sa skladá zo zničiteľných častí, ktoré môžete, vďaka svojim vlastným nadprirodzeným schopnostiam, hádzať po útočníkoch či inak využívať vo svoj prospech.
Otvorene vám poviem, že prvých 10 minút vyzeralo veľmi slušne, no potom sa súboje stali už na prvý pohľad repetitívnou zmesou strieľania a hádzania stoličiek po „hissákoch“. Ak je niečo, čo by som mal prezentovanej demo verzii z Gamescomu vytknúť, tak je to toto. Možné je však aj to, že arzenál vašich schopností, a tým teda aj pestrosť súbojov, je na oveľa vyššej úrovni, no autori boli pri ukážke opatrní a neodhaľovali niečo, čo ešte nie je dotiahnuté na sto percent. Control je hrou, ktorá si takýto optimizmus zaslúži, pretože vyzerá nádejne, do značnej miery originálne a voľbou prostredia aj odvážne – aj keď je to v podstate mix vecí, ktoré tu už boli a ktoré dôverne poznáme. Ale dokopy to, aspoň podľa toho, čo sme videli, celkom funguje. A to je dôležité.
Prečítajte si tiež