• OFICIÁLNE: Sony naplánovalo Playstation 5 podujatie na 4. júna!

• Všetky hry, ktoré prídu na Playstation 4 od polovice júla budú fungovať aj na Playstation 5

• Séria Zaklínač predala viac ako 50 miliónov kópií

• Sony si patentovala bezdrôtové nabíjanie svojho DualSense ovládača

Monster Hunter 4 Ultimate - Recenzia

Monster Hunter 4 Ultimate - Recenzia

Máloktorá séria na Nintendo 3DS je takým požieračom času ako Monster Hunter. Učením sa základných herných mechaník, skúšaním prvých lovov, vylepšovaním a vyrábaním nového vybavenia strávite desiatky hodín a neustále budete mať dojem, že to nie je všetko. A veru, je to tak, všetko to rozhodne nie je. Monster Hunter 4 Ultimate je obrovská hra s natoľko veľkou mierou voľnosti, až sa zdá byť nekonečná. Varujem však všetkých odporcov „grindovania" – toto nie je nič pre vás.

Vytvor si postavu, mačiaka, zbraň, a hor sa na kopy monštier!

Ak ste sa nikdy so žiadnou hrou zo série Monster Hunter od Capcomu nestretli, hra by sa dala v skratke opísať ako jednoduché RPG, v ktorom lovíte príšery a monštrá, z ktorých získavate materiály na tvorbu lepších zbraní a brnenia. Neexistujú žiadne tabuľky, zlepšovanie schopností alebo získavanie skúsenostných bodov. Čím lepšie vybavenie máte, tým ťažšiu výzvu vo forme väčšej a smrteľnejšej príšery môžete prijať. Monster Hunter jednoducho pôsobí ako typ hry, ktorý do stereotypu prejde skôr, než sa vôbec dostanete k jadru samotnej hry.

Čo však robí túto sériu unikátnou a kvalitnou, je bojový systém, ktorý vám tentoraz umožní využiť jednu zo štrnástich zbraní, pričom rozdiel v ich ovládaní a používaní nie je len o rýchlosti a sile úderov. Každá zbraň sa naozaj ovláda inak (z toho vyplýva, že nie každá zbraň vám sadne, ako aj to, že nie s každou zo zbraní budete rovnako spokojný) a sú natoľko odlišné, že každý typ vyžaduje osobitný tutoriál (na webe nájdete množstvo návodov, ako ktorú zo zbraní čo najlepšie používať, a ako sa ľahko naučiť rôzne kombá). Navyše, tým, že hra pochádza od japonských vývojárov (kde sa teší obrovskej popularite), je väčšina zbraní abnormálne veľká a ich tvarom a farbám sa medze nekladú. Novinkou v Monster Hunter 4 Ultimate je aj podivnosť s názvom Insect Glaive, ktorý vám naozaj umožňuje vystreliť tvora, podobného hmyzu, na nepriateľa a vysať z neho životné esencie. Namiesto vodných pasáží z tretieho dielu budete môcť tentoraz zdolávať prekážky skokom a liezť na vyvýšené oblasti, s čím sa spája aj možnosť osedlať si príšery, ale len za predpokladu, že správne načasujete svoj útok alebo skok.

Samotnú hru sa dá najjednoduchšie rozdeliť na dve časti. Prvá je úvodná – pri nej sa učíte základné herné mechanizmy, osvojujete si zbraň, ktorá vám najlepšie sadne a craftíte lepší equip. Nazvať túto časť úvodnou však neznamená, že po pár hodinách skončíte. Pripravte sa na poriadnu porciu singleplayerových misií, ktoré ponúkajú dostatočnú diverzitu cieľov a náročnosti. Druhou, a tou hlavnou, časťou hry je lovenie tých najsilnejších monštier spoločne s tromi ďalšími hráčmi. Až v tejto fázy zažijete tú najväčšiu zábavu, ktorú Monster Hunter ponúka, a ten pocit, keď po hodinovom súboji spoločne víťazoslávne pózujete pri porazenej oblude, je naozaj na nezaplatenie. Na multiplayeri musíme vynachváliť aj jeho stabilitu a nebojíme sa ho označiť za najlepší, aký sme mali možnosť na Nintendo 3DS zažiť. Nezaznamenali sme žiadne lagy, framedropy alebo odpájania počas prebiehajúcich súbojov, a to je pri handhelde naozaj výborná správa. Škoda neprítomného voice chatu, ktorý by v prípade, že hráte s kamarátmi, veľmi pomohol a úroveň zábavy by ešte zvýšil.

Prekvapivým, a dosť výrazným, prvkom je aj humor, ktorý je prítomný nielen v diskusiách, ale aj v samotných postavách či hernom svete. Fanúšikovia mačiek si taktiež prídu na svoje, a to najmä vďaka vašim spolubojovníkom Palico. Svojho vlastného mačiaka si môžete vytvoriť aj ako hlavnú postavu, takže sa pripravte na vyberanie najkrajšieho kožúška, chvostíka, či najzahnutejších ušiek.

Rozdiel v New 3DS verzii je až prekvapivo veľký

Monster Hunter 4 Ultimate sme mali možnosť vyskúšať si na pôvodnom modeli 3DS, ako aj na New 3DS. Rozdiel v kvalite grafického spracovania bol až prekvapivo výrazný. Nielenže boli ostrejšie a kvalitnejšie tiene, ale aj celková úroveň textúr bola vyššia. Posun bol citeľný aj pri spúšťaní hry, pri ktorom sme v prípade pôvodného 3DS zaznamenali až približne 25-sekundové oneskorenie než pri New 3DS. Či je však takýto upgrade dôvodom na zakúpenie New 3DS, je už na zamyslenie. Najmä, ak vlastníte Circle Pad Pro, s ktorým sa nám hra ovládala lepšie než na C-sticku, ktorý je novinkou pri New 3DS. Tu však musíme varovať tých, ktorí Circle Pad Pro nemajú a chcú si Monster Hunter zahrať – ovládať kameru na dotykovej obrazovke je veľký bôľ a môžete si tak dosť výrazne pokaziť dojem z celej hry.

Samotná grafická prezentácia je vynikajúca a patrí medzi to najkrajšie, čo 3DS ponúka. Poteší hlavne kvalitný dizajn monštier a rôzne typy zbraní či brnení, ktoré sme už na začiatku spomínali. Jedinou nedokonalosťou sú až prehnane veľké krvavé efekty pri udieraní príšer, ktoré pôsobia dosť komicky. Zvukovej stránke nie je čo vyčítať, aj keď kvalita zvukov mohla byť vyššia. To už však neplatí pri hudbe. Soundtrack je perfektný a vďaka pompéznym, ale aj veselým, melódiám v hlavnom tábore sa bezpochyby zaradí do našej knižnice.

Určite dajte Monster Hunter 4 Ultimate šancu

Monster Hunter 4 Ultimate môžeme len a len odporučiť všetkým majiteľom, či už nového, alebo starého, 3DS. Ide o robustné RPG so zameraním na skvelé súboje a craftovanie vybavenia. Avšak v prípade, že by ste uvítali skôr celistvý a plnohodnotný príbeh a nemáte radi co-op, vyskúšajte radšej najprv demo, hoci odporúčam vám, aby ste dali Monster Hunter šancu. A čo sa týka samotnej série, ide o jeden z najlepších dielov, ak nie o úplne najlepší.

Monster Hunter 4 Ultimate
Platforma: Nintendo 3DS
Žáner: RPG